وام ۱۰ میلیونی قرض‌الحسنه به سرپرستان کرونایی +جزئیات

وزیر امور اقتصاد و دارایی از کمک بانک های قرض الحسنه به آسیب دیدگان کرونا از هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، احسان خاندوزی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: با هماهنگی انجام شده، بانک های قرض الحسنه از هفته بعد به کمک سرپرستان خانوارهایی می آیند که به دلیل کرونا بستری شده و از کسب و کار باز خواهند ماند.  

به گفته‌ وی، از روز شنبه تمام سرپرستان خانوارهایی که به خاطر کرونا بستری می شوند، اطلاعات آنها به وزارت اقتصاد به صورت آنلاین منتقل می شود و ما اطلاعات را در اختیار بانک های قرض الحسنه قرار خواهیم داد و خانواده سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه می توانند به بانک مراجعه کنند.  

در این زمینه، عباس مرادپور - سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد - درباره جزئیات آن گفت: به سرپرستان خانوار که به علت کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند و فاقد شغل و درآمد ثابت هستند، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی افزود: وزارت اقتصاد، اطلاعات مربوط به این افراد را از وزارت بهداشت دریافت و با اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطبیق داده و مشمولان را شناسایی می‌کند. در صورتی که افراد مشمول این طرح باشند، با پیامک یا تلفن به آنها اطلاع داده می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد که هموطنان به بانک‌ها مراجعه نکنند و در صورتی که مشمول طرح باشند، از طرف بانک‌های مهر اقتصاد ایران و بانک رسالت با آنها تماس گرفته می‌شود.

مرادپور ادامه داد: این وام سه ساله با اقساط ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان است. ضمانت وام بر اساس اعتبار سنجی افراد است و اگر خوش حساب باشند، سعی می‌کنیم حداقل تضمین‌ها را از آنها بگیریم.

۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 22541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha