افت ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فشار فروش در کلیت بازار + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۹۳۱ واحد افت داشت. بازار امروز با نوسان منفی و کم حجم آغاز به کار کرد. در نیمه دوم بازار شاهد فشار فروش در بیشتر نمادهای بازار بودیم. در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۰ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۹۳۱ واحد افت داشت. بازار امروز با نوسان منفی و کم حجم آغاز به کار کرد. در نیمه دوم بازار شاهد فشار فروش در بیشتر نمادهای بازار بودیم. در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

نفتی ها به جبران افت قیمت نفت در معاملات روز گذشته با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی داد و ستد شدند. شنفت تنها نماد صف خریدی گروه بود.

خودرویی ها با گرایش منفی و متعادل داد و ستد شدند. خگستر و خزامیا صف فروش و خبهمن حوالی صف فروش معاملات خود را پایان دادند. خعمرا نیز از جمله نمادهای پر تقاضای گروه قطعات بود.

بانکی ها خوشبین به اخبار حواشی مذاکرات برجام متعادل و نمادهای وتجارت، وبملت و وبصادر در محدوده یک درصد منفی تا یک درصد مثبت معامله شدند. وسینا تک نماد صف فروشی بانکی ها بود.

گروه فلزات اساسی علیرغم تحرکات مثبت جهانی در کومودیتی ها،   با گرایش منفی و متعادل نوسان قیمت را تجربه کردند. ذوب در محدوده صفر تابلو و فولاد با ۳ درصد منفی روز معاملاتی خود را به پایان رساندند. فولای و فنفت نیز نماد های پر تقاضای گروه بودند. گروه روی نیز فشار فروش داشتند و برتری با عرضه بود. به جز انرژی۳، بقیه فراکاب‌ها صف فروش داشتند.

شاخص هم وزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش افت قیمت را تجربه کردند. در این گروه پترول به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی ایران با سرعت بالایی در حال سقوط آزاده و ۵۰ درصد از ارزش خود را در مدت بسیار کوتاهی از دست دادهاست. قندی ها منفی داد وستد شدند. تک نماد صف خریدی گروه قتربت بود. دارویی ها بر مدار منفی حرکت کردند. سیمانی ها نیز در معاملات گرایش منفی داشتند.

از جمله باز گشایی های امروز  می توان به نماد شمواد حدود ۲۰ درصد منفی در قیمت ۴۸۰۰ تومان اشاره کرد که با صف فروش بسته شد.

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴ هزار و ۹۳۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۶۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۸۱ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، شپدیس، کگل، شستا، تاپیکو، وغدیر، پارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، وتجارت، پترول، فسبزوار، خگستر، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۲۴ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۲۳۵  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۹ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام فجهان، غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، آریا، کگهر، ذوب، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، سپیدار، کرمان، آریا، مدیریت، سمگا، غصینو است.

انتهای پیام./

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 22505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha