اخبار مهم برای سهامداران/ سیگنال مهم‌تر برای خودرویی‌ها

در حالی که اخبار منتشر شده از مذاکرات وین تنها بانکی‌ها را در بورس مثبت کرده، امروز سیگنال مثبتی برای گروه خودرویی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجازت نیوز؛ در حالی که اخبار منتشر شده از مذاکرات وین تنها بانکی‌ها را در بورس مثبت کرد، امروز سیگنال مثبتی برای گروه خودرویی رسیده است. باید دید امروز سرانجام وضعیت آزادسازی قیمت خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار به کجا می‌رسد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت:از هفته گذشته تاکنون قیمت خودرو تغییر چندانی نداشته و اکنون به دلیل اینکه قرار است در چهارشنبه جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شود، مردم منتظر تصمیم گیری نهایی هستند و خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد. قرار است فردا جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین نرخ خودرو برگزار شود.

سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت نیز در خصوص قیمت خودرو گفت: مطابق رویه قبلی، افزایش قیمت خودرو هر ۶ ماه یک‌بار با اعلام تورم از سوی بانک مرکزی توسط شورای رقابت اعلان می‌شد که همان نیز کفاف افزایش هزینه‌های خودروسازان را نمی‌داد. با این حال همین افزایش نیز اکنون اعمال نشده و خودروسازان بیش از گذشته تحت فشار هستند.

حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی سازی گفت: امسال ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولتی باید در بازار سرمایه فروخته شود که با توجه به مشکلات بازار سرمایه تا کنون ریالی از آن محقق نشده است.

با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

رئیس رگولاتوری داروی اتحادیه اروپا، گفت: اخبار بسیار امیدوارکننده از آزمایشات بالینی داروی خوراکی ضد کووید وجود دارد. در هفته آینده واکسن نواکس تایید خواهد شد.

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن نشان می‌دهد نرخ اجاره‌بهای مسکن در کشور طی آبان ۱۴۰۰ در مقایسه با آبان ۹۹ بالغ بر ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وزیر اموراقتصاد و دارایی از تزریق اعتبارات ۳۲ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده در بودجه سال جاری به منظور اشتغالزایی پایدار متناسب با نرخ بیکاری استان‌ها ظرف یک ماه آینده خبر داد.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 22491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha