افت ۶ هزار و ۸۴۵ واحدی شاخص کل بورس / فشار عرضه‌ها بازار را نزولی کرد + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۸۴۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۸۰ واحد افت داشت. بازار امروز کم حجم و با گرایش منفی آغاز به کار کرد. با گذشت ۱ ساعت از شروع بازار، شاهد افزایش تقاضا و رنج های مثبت در گروه بانکی بودیم که این بهبود تقاضا به سایر نمادهای بازار هم سرایت کرد ولی در نیمه بازار، مجددا فشار عرضه در بیشتر نمادها مشهود بود. و در نهایت شاخص کل با افت ۶۸۰۰واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۹ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۸۴۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۸۰ واحد افت داشت. بازار امروز کم حجم و با گرایش منفی آغاز به کار کرد. با گذشت ۱ ساعت از شروع بازار، شاهد افزایش تقاضا و رنج های مثبت در گروه بانکی بودیم که این بهبود تقاضا به سایر نمادهای بازار هم سرایت کرد اما در نیمه بازار، مجددا فشار عرضه در بیشتر نمادها مشهود بود. و در نهایت شاخص کل با افت ۶۸۰۰واحدی به کار خود پایان داد.

فرآوره های نفتی با جبران بخشی از افت قیمت نفت در معاملات روز گذشته با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی داد و ستد شدند. شپنا، شبندر و شتران در محدوده ۱درصد منفی به کار خود خاتمه دادند. در این بین شنفت تک نماد مورد توجه گروه بود.

خودرویی ها در غیاب خودرو و خساپا، با افزایش تقاضا و رنج کشی مثبت در دو نماد خبهمن و خگستر در اواسط بازار در مدار مثبت معامله شدند. ولی مثبت این گروه پایدار نبود و با پایانی منفی بسته شدند.

بانکی ها با توجه به ارزیابی مثبت بازار از دور اول مذاکرات احیای برجام در دولت جدید، یکپارچه مثبت افزایش قیمت را تجربه کردند. وبملت، وتجارت، وبصادر از نماد های مورد توجه گروه بودند که همگی با صف خرید بسته شدند. همچنین رنج مثبت قوی در وگردش در دقایق پایانی بازار این نماد را به صف خرید نشاند.

فلزات اساسی نیز در غیاب فملی با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند. فولاد و ذوب، منفی و متعادل بودند. و در انتهای بازار در محدوده ای حوالی ۰.۵ الی ۱ درصد منفی به کار خود پایان دادند فولای، فمراد و فنفت نماد های پر تقاضای گروه بودند که با صف خرید بسته شدند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد.دارویی ها متعادل با گرایش مثبت و غذایی ها با نوسانات قیمتی همراه بودند.قندی ها یکپارچه منفی داد و ستد شدند. کانه های فلزی همسو با دیگر گروه ها با معاملاتی سرخ رنگ همراه بودند. در این میان تکنار نیز تک نماد مورد توجه گروه بود.

از جمله باز گشایی های امروز  می توان به نماد شلیا حدود ۱۸ درصد منفی در قیمت ۳۹۰۰ تومان اشاره کرد که در نهایت با صف فروش ۲ میلیونی بسته شد

افت ۶ هزار و ۸۴۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۸۴۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن نیز هزار و ۶۸۰ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۱۲ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد وبملت بیشترین تاثیر مثبت و سهام فارس، نوری، فولاد، اخابر، پارس، شفن بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی وبملت، شستا، فولاد، نوری، برکت، کویر، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۳ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۴۶۰  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۱۷ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سمگا، فرابورس، آریا، شاوان، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، کرمان، فرابورس، سمگا، مدیریت، کزغال، غصینو است.

انتهای پیام./

۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 22477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha