افت ۴ هزار و ۱۸۳ واحدی شاخص/ بی‌توجهی بازار سهام به رشد نرخ دلار و قیمت‌های جهانی + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۱۸۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۸۲۱ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل کار خود را آغاز کرد و به طور کلی کم رمق و کم حجم بود و میلی به حرکت در آن دیده نمی شد و ارزش معاملات هم چنان پایین است. با گذشت اندکی از شروع بازار شاهد فشار عرضه بودیم. بازار حتی به افزایش نرخ دلار و رشد قیمت جهانی نفت واکنشی نشان نداد. بیشتر بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی است.به نظر سهامداران برای ورود جریان های نقدی خود، منتظر نتایج حاصل از مذاکرات وین و حصول یک ثبات نسبی بر شرایط موجود هستند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۸ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۱۸۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۸۲۱ واحد افت داشت. بازار امروز متعادل کار خود را آغاز کرد و به طور کلی کم رمق و کم حجم بود و میلی به حرکت در آن دیده نمی شد و ارزش معاملات هم چنان پایین است. با گذشت اندکی از شروع بازار شاهد فشار عرضه بودیم. بازار حتی به افزایش نرخ دلار و رشد قیمت جهانی نفت واکنشی نشان نداد. بیشتر بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی است.به نظر سهامداران برای ورود جریان های نقدی خود، منتظر نتایج حاصل از مذاکرات وین و حصول یک ثبات نسبی بر شرایط موجود هستند.

نفتی ها و پالایشی ها با بهبود روند قیمتی جهانی نفت در آغاز معاملات روز جاری و رشد بیش از ۵ درصدی بهای نفت خام، با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد شدند.در میانه بازار رنج کشی مثبت در دو نماد شبندر و شپنا کاملا مشهود بود ولی در نهایت قرمزپوش به کار خود پایان دادند.

فلزات اساسی همسو با جهانی ها با معاملاتی مثبت و متعادل و البته کم حجم همراه بودند.فولاد و ذوب در غیاب فملی در محدوده قیمت پایانی پر حجم معامله شدند.

خودرویی ها با گرایش مثبت، متعادل معامله شدند.می توان به خمهر و خبنیان به عنوان نمادهای صف خریدی اشاره کرد.

بانکی ها بر مدار منفی حرکت کردند.بزرگان گروه وتجارت،وبصادر و وبملت در محدوه نزدیکی ۰.۵ تا ا درصد منفی داد و ستد شدند. وگردش نیز تنها نماد صف خریدی گروه بود.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. غذایی ها درغیاب غنوش با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه کردند. قندی ها نیزمنفی معامله شدند. دارویی ها متعادل و  با گرایش مثبت و سیمانی ها با فشار عرضه مواجه بودند. هم چنین نبض مثبت در گروه محصولات شیمیایی محسوس بود.شتوکا و شلعاب از جمله نمادهای مورد توجه گروه بودند و شفن با معاملات مثبت خود ۲۴۰واحد تاثیر مثبت برشاخص کل گذاشت.

از جمله باز گشایی های امروز  می توان به نماد وگردش حوالی ۳ درصد مثبت در قیمت ۱۱۸۱ تومان اشاره کرد که در نهایت با صف خرید ۲۶ میلیونی بسته شد.

افت ۴ هزار و ۱۸۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۱۸۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۸۲۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۸۹ هزار معامله به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شفن بیشترین تاثیر مثبت و سهام کچاد، فارس، فولاد، کگل، شستا، بورس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، انرژی۳، فولاد، کویر، فسبزوار، برکت، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۹ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۵۰۳  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۴۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، کزغال بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مارون، غصینو، فرابورس، ومهان، وملل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، سمگا، گدنا، مدیریت، فرابورس، کرمان، شصدف است.

انتهای پیام./

۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 22441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha