رشد هزار و ۲۹۹ واحدی شاخص کل بورس / آیفکس نزولی ماند + نقشه بازار

شاخص کل بورس با هزار و ۲۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۹۰۴ واحد افت داشت. بازار امروز با نوسان قیمت در مدار منفی آغاز به کار کرد. اندکی پس از آغاز بازار شاهد پیشی گرفتن تقاضا از عرضه بودیم. رنج کشی های مثبت قوی در نیمه اول موجب شد که شاخص کل بتواند با رشد ۳۱۰۰ واحدی تا ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار واحد پیشروی کند اما بار دیگر عقب نشینی کرد و نهایتا با افزایش ۱۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد و در مجموع صف های فروش چشمگیری در کلیت بازار دیده نشد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۷ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با هزار و ۲۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۶۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۹۰۴ واحد افت داشت. بازار امروز با نوسان قیمت در مدار منفی آغاز به کار کرد. اندکی پس از آغاز بازار شاهد پیشی گرفتن تقاضا از عرضه بودیم. رنج کشی های مثبت قوی در نیمه اول موجب شد که شاخص کل بتواند با رشد ۳۱۰۰ واحدی تا ۱ میلیون و ۳۶۹ هزار واحد پیشروی کند اما بار دیگر عقب نشینی کرد و نهایتا با افزایش ۱۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد و در مجموع صف های فروش چشمگیری در کلیت بازار دیده نشد.

خودرویی ها نیز در غیاب خودرو و خساپا همچنان با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند. اخباری از نرخ گذاری خودرو طبق برخی شایعات وشنیده ها منتشر شده است با این مضمون که گویا با افزایش نرخ ۱۰% خودرو موافقت شده است که این موضوع در جلسه روز چهارشنبه نهایی خواهد شد. به نظر می رسد تا تعیین تکلیف نهایی این گروه با نوسانات قیمتی همراه باشد.

فلزات اساسی نیز در غیاب فملی همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی با نوسان قیمتی همراه بودند. ذوب و فولاد نیز در محدوده ۰ تا ۱ درصد مثبت پرحجم معامله شدند. فنفت نیز صف خرید بود.

بزرگانِ بانکی وتجات؛ وبصادر و وبملت در محدوده قیمت پایانی روز معاملاتی خود را پرحجم پشت سر گذاشتند. بطور کلی بانکی ها روند معاملاتی متعادلی داشتند.

پالایشی ها نیز متعادل منفی معامله شدند. این گروه بین ۱ درصد منفی و مثبت به صورت رنج حجم خوردند. پتروشیمی ها با خبر افزایش سرمایه حدود ۸۰۰۰ درصدی پارس شاهد نوسانات مثبت اندک بودند که نهایتا با فشار عرضه مواجه شدند.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. قندی ها و غذایی ها با گرایش منفی داد و ستد شدند. دارویی ها منفی معامله شدند و دتوزیع با توجه به کاهش هزینه های مالی و رشد درآمدی تنها نماد صف خریدی گروه بود. محصولات شیمیایی با نوسان قیمت همراه بودند. شتوکا تک نماد صف خریدی بود. گروه سرمایه گذاریها نیز مورد توجه بازار بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به وصندوق پس از افزایش سرمایه ۵۱ درصدی، در حدود صفر قیمتی در قیمت ۱.۲۸۵ تومان اشاره کرد.

رشد هزار و ۲۹۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۲۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۶۳۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۹۰۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۶ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد پارس، شستا، وغدیر، شفن، پارسان بیشترین تاثیر مثبت و سهام ومعادن و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، انرژی۳، فولاد، بورس، برکت، فسبزوار، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۳۲ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۲ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۴۹۳  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۸ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس و سمگا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپارس، غصینو، مارون، فجهان، شراز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، کزغال، فرابورس، گدنا، مدیریت، کرمان است.

انتهای پیام. /

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 22406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha