سفر کشتی آزاد به امریکا توجیه فنی ندارد 

کشتی ایران کم مساله و مشکل ندارد و در حالی که انتظار می رود مسئولان فدراسیون در اندیشه رفع موانع و مشکلات موجود باشند ، تدارک سفر به ینگه دنیا می بینند !

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، کشتی ایران کم مساله و مشکل ندارد و در حالی که انتظار می رود مسئولان فدراسیون در اندیشه رفع موانع و مشکلات موجود باشند ، تدارک سفر به ینگه دنیا می بینند !
سفری که هزینه میلیاردی برای کشتی ایران دارد و به عوض اینکه فدراسیون در اندیشه زدن این پول به زخم های خویش باشد ، بد جوری سفر به امریکا فکر و ذهن شان را درگیر خود کرده است . سفری که بیش از آنکه جنبه فنی داشته باشد ، جنبه سیاحتی دارد و معلوم نیست علیرضا دبیر با چه استدلالی می خواهد تیم را به امریکا گسیل دارد ؟ 
می پرسیم آیا اگر به جای امریکا ، کوبا از کشتی ایران دعوت می کرد ، آیا باز هم رییس فدراسیون به این دعوت پاسخ مثبت می داد ؟ 
اساسا چرا راه دور برویم ، اگر معتقدیم که کشتی ایران در جهت کم کردن فاصله با روسیه و امریکا ، باید با این دو تیم دیدارهای دوستانه برگزار کند ، چرا در این زمینه خاص نگاه به شرق مورد توجه قرار نمی گیرد .بی شک سفر به روسیه و انجام دیدار با تیم ملی این کشور ، بار فنی زیادی برای کشتی ایران دارد و حتی اگر چند برابر سفر به امریکا هزینه شود ، ارزشش را دارد .
براستی چرا تاکنون از سوی مسئولان فدراسیون کشتی رایزنی خاصی با کشتی روسیه در این جهت صورت نگرفته است ؟  
بدیهی است مبارزه دوستانه با روس ها اگر راضی به انجام آن شوند ، از جهات مختلف به نفع کشتی ایران است. بویژه که روس ها اکنون در اوزان سبک وزن و میان وزن جلوتر از ما قرار دارند و برای همین نیز هست که جلوتر از ما و امریکا قهرمان جهان می شوند . 
بله امریکایی ها به جهت علم بدنسازی از کشتی ایران جلوترند ، اما به لحاظ فن و بند کشتی از ما عقب ترند و یقینا سفر تیم ملی به امریکا بیش از آنکه به نفع ما باشد ، بهره فنی اش به جیب امریکایی ها خواهد رفت و منطق اقتضا می کند به مانند روس ها ، ما نیز زود خام یک دعوت سیاحتی نشویم و کشتی گیران مطرح و مدال آور خود را راهی سفری نکنیم که بار فنی چندانی برای آنان در پی نخواهد داشت . بی شک اگر هم توجیهی برای انجام این سفر هست ، باید این توجیه متوجه حضور جوانان و تیم دوم ایران در این رقابت دوستانه باشد .
برای آنکه موضوع را کامل باز کنیم ، باید بگوییم نباید حسن یزدانی در این مسابقه به میدان برود . به جای او کامران قاسم پور می تواند در وزن ۸۶ هماورد دیوید تیلور شود و در وزن ۹۲ کیلو نیز محمد جواد ابراهیمی هماورد " کاکس " معروف . 
آیا اصلا چنین معادلاتی در  ذهن کادر فنی کشتی آزاد ایران جایی دارد ؟ 
از سوی دیگر اگر کشتی می خواهد بار و بندیل سفر به امریکا ببندد ، قرار نیست کلی خدم و حشم در لیست تیم اعزامی قرار گیرد . حتی ضرورتی ندارد علیرضا دبیر و حمید سوریان در مقام رییس و نایب رییس فدراسیون تیم را در سفر به امریکا همراهی کنند . به جای اینان سرپرستی تیم می تواند به فرد با تجربه ای حاج محمد رضا طالقانی که اکنون نیز عضو هیات رییسه فدراسیون علیرضا دبیر است ، سپرده شود . مردی که همه به خدماتش به کشتی ایران معترفند و حق این است که از این خادم کشتی در چنین سفرهایی تجلیل و قدردانی لازم بعمل آید . 
به هر روی وظیفه ما گفتن حقایق و واقعیت هاست و گرچه مثل روز روشن است که مسئولان فدراسیون از این مطلب روی ترش می کنند ، اما واقعیت ها را باید گفت هر چند به کام عده ای تلخ باشد .

 

۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 22387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha