کشتی سه اخطاره شد! / عکس

آیا تصمیم به عدم حضور در اولین جلسه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ، از سوی خود حسن یزدانی و محمدرضا گرایی گرفته شده یا به آنها دیکته شده است .

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  فدراسیون کشتی دقایقی پیش در خبری اعلام کرد که حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که فردا برگزار خواهد شد ، شرکت نخواهند کرد. 
 

پس از برگزاری انتخابات کمسیون ورزشکاران حسن یزدانی دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در کشتی آزاد و محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی با رأی ورزشکاران واجد شرایط بعنوان عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.

بر این اساس ۱۵ نماینده کمیسیون ورزشکاران با رأی ورزشکاران واجد شرایط و از طریق انتخابات بعضویت کمیسیون درآمدند و ۴ نفر دیگر با انتصاب سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند. (هادی ساعی در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، قهرمان المپیکی کشورمان بصورت اتومات تا زمانی که وی عضو کمیسیون ورزشکاران OCA باشد  همچنان عضو کمیسیون ورزشکاران باقی خواهد ماند که با حضور ایشان جمع نفرات ۲۰ نفر می باشد.) 
حالا اما فدراسیون کشتی در یک بیانیه شدید اللحن صراحتا به رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض کرده که چرا در بین ۴ نفری که برای انتخاب آنها اختیار داشته ، از قهرمانان کشتی کسی را انتخاب نکرده است . قسمت عجیب ماجرا این جاست که رابطه صالحی امیری و علیرضا دبیر ، مخصوصا پس از کناره گیری رسول خادم و اختلافات او با رئیس کمیته ملی المپیک ، رابطه خوبی بود و حتی صالحی امیری که سوابق امنیتی شاخصی را در کارنامه دارد به علیرضا دبیر برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ، بسیار کمک کرد و گفته می شود ضمانت صالحی امیری باعث حضور دبیر در انتخابات شد. 



دومین بخش عجیب این بیانیه اعلام عدم حضور دو قهرمان نامدار جهان و المپیک یعنی حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در نشست صبح فردای کمیسیون ورزشکاران است که اولا مشخصا نیست آیا این تصمیم به درخواست دو ورزشکار گرفته شده و یا با فشار فدراسیون مجبور به غیبت در نشست فردا هستند. ثانیا حضور گرایی و یزدانی به واسطه رای دموکراتیک سایر ورزشکاران در کمیسیون الزامی است و به عنوان نماینده ورزشکارانی که به آنها رای داده اند نباید منافع رشته تخصصی شان مانع از خدمت به سایرین شود. 
و اما عجیب ترین و سومین قسمت ناباورانه این بیانیه ، تهدید فدراسیون کشتی به بین المللی کردن این موضوع است که در بند آخر به ان اشاره شده است. موضوع اختلافات بروز کرده میان دبیر و صالحی امیری هرچه که باشد یک موضوع شخصی است و دلیلی برای رسانه ای کردن و یا ارسال آن به مراجع خارجی نیست که این کار باعث بی آبرویی ورزش ایران می شود. 
شنیده ها حاکی است علیرضا دبیر قصد دارد در انتخابات آتی کمیته ملی المپیک برای ریاست این کمیته ثبت نام و در انتخابات شرکت کند.  

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 22372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha