وزیر اقتصاد: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به تعویق افتاد

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از به تعویق افتادن اجرای طرح حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلیل تصویب نشدن لایحه آن در مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، خاندوزی ‌در جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گرگان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مساله خودتحریمی داخلی است که در زمینه‌های مختلف وجود دارد اما تقریباً مصادیق مشابه یکدیگر دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.

وزیر اقتصاد افزود: ۲ موضوع تسهیل عام و تشویق خاص همواره مورد توجه دولت سیزدهم است و باید در فعالیت‌های تولیدی زمینه را برای ورود همه به اقتصاد فراهم و از سوی دیگر از تولیدکنندگان حمایت کنیم. تلاش داریم در نقطه تماس دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و سیاست‌های مانع فعالیت‌های تولیدی را از میان برداریم.

وی اظهار کرد: بود و نبود ارز ۴۲۰۰  تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین‌کنننده است. با این حال، دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

وزیر اقتصاد گفت: مشکل پنجره واحد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را می‌توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته شود چرخ اقتصاد سخت می‌چرخد و در هفت ماه ۹۰ میلیون دلا مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است. اگر تا ۲۷ سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز پروژه برای اجرایی شدن داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha