سیگنال رئیسی و خاندوزی برای بورس/ ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود؟

بازار سهام در حالی به استقبال دومین هفته از آذرماه می‌رود که چهارشنبه گذشته کانال ۱٫۴ میلیون واحدی در شاخص کل را از دست داده است. به اعتقاد سهامداران بورس هفته‌ای خنثی را با پیشتازی تک‌سهم‌ها پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سهام در حالی به استقبال دومین هفته از آذرماه می‌رود که چهارشنبه گذشته کانال ۱٫۴ میلیون واحدی در شاخص کل را از دست داده است. به اعتقاد سهامداران بورس هفته‌ای خنثی را با پیشتازی تک‌سهم‌ها پیش رو دارد. مذاکرات ۸ آذرماه در وین احتمالا مهمترین سیگنال این هفته بازار سهام است. در این بین رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد سیگنال‌هایی به بازار فرستادند. باید دید در ادامه این هفته چطور برای اهالی بازار سرمایه پیش خواهد رفت.

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

ابراهیم رئیسی گفت: یکی از راه‌های حل کسری بودجه مولدسازی یا فروش دارایی‌های مازاد دولت است. وزیران و مدیران دولتی با جدیت و تلاش مستمر در این زمینه عمل کنند.

رضا فاطمی امین، وزیر صمت گفت:  سامانه جامع تجارت ۸۰ درصد پیشرفت دارد البته ۷۰ اقدام را باید تکمیل کنیم و تا پایان سال این پروژه کامل خواهد شد.

از طرفی خبرهای دیگری از جهان به گوش می‌رسد؛  اعلام شده که انتشار سویه جدید از کرونا می‌تواند به افزایش محدودیت‌های مسافرتی و کاهش رشد اقتصادی کشورها و افت تقاضا برای نفت منجر شود. این خبر باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

خبر دیگری که به افت شدید قیمت در بازار های جهانی انجامید، انتظار سرمایه گذاران به پاسخ چین درباره آزادسازی ذخایر نفتی است.

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 22349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha