علت سقوط اخیر بیت کوین چه بود؟/ سویه جدید کرونا از عوامل افت بازار

روز پنجشنبه بازار سبزپوش شد و بیت‌کوین برای فتح مقاومت ۶۰ هزار دلاری تلاش می‌کرد؛ اما اخبار مربوط به شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی که به نظر می‌رسد در برابر واکسن نیز مقاوم باشد، شوک شدیدی به بازارهای مالی و همچنین رمزارزها وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین ؛  به نظر می‌رسید روز پنجشنبه بیت‌کوین برای شکستن مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلاری در حال حرکت است؛ اما این بار اخبار منتشر شده در خصوص ویروس کووید-۱۹ بازارهای اقتصادی را لرزاند. به نقل از کوین دسک، بازارهای مالی در روز جمعه ۵ آذر ماه به دلیل اخبار نوع جدید ویروس کرونا به رنگ قرمز درآمده‌اند. به نظر می‌رسد نوع جدید ویروس کووید-۱۹ که در آفریقا جنوبی (Botswana) مشاهده شده است در برابر واکسن مقاوم باشد. اگر این اخبار صحت داشته باشد بار دیگر دولت‌ها محدودیت‌های حرکتی را مجددا اعمال خواهند کرد.

ریچارد لسلز (Richard Lessells) پژوهشگر بیماری‌های واگیردار در مصاحبه‌ای با نشریه علمی Nature  اذعان داشت: در مورد این نوع جدید ویروس موارد بسیاری را متوجه نمی‌شویم. نوع جهش یافته ویروس ما را نگران کرده است. شکل زیر صفحه توئیتر مربوط به این خبر است.

WhatsApp Image 2021-11-26 at 6.32.27 PM

همچنین سایت معروف کوین مارکت کپ عنوان کرده که تا کنون 59 نفر به این ویروس مبتلا شده اند. بریتانیا پروازهای ۶ کشور آفریقایی را مسدود کرده و در پی آن بازار سهام نیز با ریزش مواجه شده است. بنابراین در صورت بالا گرفتن نگرانی‌ها و صحت اخبار می‌توان انتظار اصلاح بیشتری از بیت‌کوین داشت.

طبق تحلیل‌های ارائه شده چند روز پیش اعلام شد که بیت‌کوین در یک کانال صعودی بلند مدت قرار دارد که در حال نزدیک شدن به کف کانال می باشد. بعد از ارائه نمودار جزییات بیشتری از آینده بیت‌کوین ارائه خواهد شد.

WhatsApp Image 2021-11-26 at 6.32.34 PM

طبق نمودار بالا که چارت قیمتی بیت‌کوین در تایم فریم روزانه ارائه شده است. قیمت در حال حرکت در یک کانال زرد رنگ صعودی است که با انتشار اخبار کرونا به شدت روند نزولی به خود گرفت( حدود 5000 هزار دلار افت مطابق اخرین کندل قرمز رنگ). در حال حاضر بیت‌کوین دقیقا در کف کانال، بر روی حمایت میانگین متحرک 100 روزه و همچنین محدود استاتیک قرمز رنگ 52-54 هزار دلار قرار دارد و انتظار تقاضای خوبی تا ساعاتی دیگر برای بیت‌کوین وجود دارد.

در صورت تشکیل کندل چهار ساعته زیر محدود 53 هزار دلار و تثبیت آن می‌توان حمایت‌های 49 هزار دلار و 44 هزار دلار را برای بیت‌کوین متصور بود که احتمال برگشت از هر کدام از این نقاط به روند حرکت تقاضا در این نواحی بستگی دارد.

شکل زیر آخرین وضعیت بازار رمزارزها در زمان نگارش این گزارش است.

WhatsApp Image 2021-11-26 at 6.32.42 PM

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
کد خبر: 22346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha