ایتالیا یا پرتغال یا هر دو /  کابوس وداع با جام جهانی! + جدول

قرعه‌کشی مسابقات پلی آف جام جهانی در منطقه اروپا انجام شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقیبان خود را شناختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با پایان یافتن مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، ده تیم به صورت مستقیم به این رقابت‌ها صعود کرده و ۱۲ تیم نیز به مرحله پلی آف راه پیدا کردند.

ایتالیا و پرتغال جز مهم‌ترین تیم‌هایی بودند که نتوانستند مجوز صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کنند و به پلی آف رفتند تا رویای حضورشان در جام جهانی را در این رقابت‌های پیگیری کنند.

به نظر می‌رسد کار دشواری پیش روی کریستیانو رونالدو و یارانش و تیم قهرمان یورو ۲۰۲۰ باشد.

بر اساس قرعه کشی انجام شده پرتغال باید روبروی ترکیه قرار بگیرد و ایتالیا نیز با مقدونیه شمالی بازی می‌کند و برنده هر کدام از این دو دیدار، به مصاف یکدیگر می‌روند. این قرعه به این معناست که از بین پرتغال و ایتالیا تنها یک تیم به جام جهانی قطر راه پیدا خواهد کرد.

در دیگر دیدار این مسابقات، اسکاتلند باید به مصاف اوکراین برود و ولز نیز به مصاف اتریش خواهد رفت و برنده این دو دیدار نیز دیگر فینال پلی آف اروپا را برگزار می‌کند.

روسیه و لهستان و سوئد و جمهوری چک نیز دیگر دیدارهایی نیمه نهایی را برگزار می‌کنند تا برنده هر کدام از آنها در دیدار فینال روبروی هم قرار گرفته و تکلیف تیم سوم صعود کننده به جام جهانی را مشخص کنند.

دیدارهای نیمه نهایی این مرحله در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۴ و ۵ فروردین ۱۴۰۱) و دیدار فینال نیز در ۲۸ و ۲۹ مارس ۲۰۲۲ (۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. 

روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیا، پس از مشخص شدن قرعه این تیم در پلی آف گفت:« این قرعه بسیار سختی برای ماست چون مقدونیه شمالی تیم خوبی است و اگر پیروز شویم باید با پرتغال یا ترکیه در فینال بازی کنیم. هر دوی این تیم‌ها بسیار قوی هستند.»


پلی آف ‌جام‌جهانی۲۰۲۲ در قاره اروپا؛

گروه A
اسکاتلند - اوکراین
ولز - اتریش

گروه B
روسیه - لهستان
سوئد - جمهوری چک


گروه C
ایتالیا - مقدونیه شمالی
پرتغال - ترکیه

از هر گروه تنها یک تیم راهی قطر می شود.

برنامه کامل مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در قاره اروپا + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا

۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 22345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha