آخرین اخبار از اعتراضات امروز اصفهان/پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد + فیلم

براساس گزارش صداو سیما پلیس برای متفرق کردن برخی معترضین که شعارهای هنجارشکنانه می دادند مجبور به شلیک گاز اشک آور شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ؛ ایرنا روز جمعه ضمن تایید  تجمع مردم در جوار پل خواجو از دستور «ویژه»‌ معاون اول رئیس جمهور برای «رسیدگی فوری به حل مشکل آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال‌ و بختیاری، اصفهان و یزد» خبر داد.

حال و هوای اصفهان امروز جمعه پنج آذر در حالی که بامداد پنجشنبه کشاورزان چادرهای خود را از بستر زاینده رود برچیدند، پس از چندین روز اعتراض آرام، با تلاش برخی افراد دچار التهاب شد. 

براساس گزارش صداو سیما پلیس برای متفرق کردن برخی معترضین که شعار هنجارشکنانه می دادند مجبور به شلیک گاز اشک آور شد.این رخداد که در ساعات نخستین صبح جمعه به وقوع پیوست در ابتدا آرام و بی حاشیه بود و مردم با سردادن شعارهایی بار دیگر احیای زاینده رود را خواستار شدند؛ اما بتدریج با نمود برخی تحرک ها  فضای این مطالبه گری به حق، ملتهب شد. 
در این میان برخی افراد که هیچ شباهتی به کشاورزان نداشتند با حضوری مشکوک و تحریک کننده سعی در ایجاد التهاب در بستر زاینده رود داشتند. 
پس از تحرک این افراد و ایجاد التهاب چند صد نفره، پلیس برای متفرق کردن جمعیت ناچار به مداخله شد. 
جمعیت مستقر در بستر زاینده رود که ابتدا در حوالی پل خواجو بود پس از اقدام پلیس برای متفرق کردن، بتدریج و طی چند مرحله به سمت پل فردوسی و سپس سی و سه پل حرکت کرد. 
در این میان برخی افراد از میان جمعیت به سمت نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند و در برخی مسیرهای همجوار نیز درگیری های لفظی با ماموران مشاهده شد که با خویشتن داری ماموران ناجا همراه شد و جمعیت معترضان از بستر زاینده رود به سمت برخی خیابان های همجوار حرکت کردند. 

۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 22333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha