خبرهای خوب برای دونالد ترامپ!

​اکونومیست با ارزیابی نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرد که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، دموکرات‌ها نه‌تنها در سنا به حزب اقلیت تبدیل می‌شوند، بلکه در مجلس نمایندگان نیز تقریباً به‌طور قطع اکثریت هشت کرسی فعلی خود را با چنین عملکردی از دست خواهند داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، مجله اکونومیست در یکی از مقالات مجموعه «جهان پیش رو در ۲۰۲۲»  پیش‌بینی کرده است که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، یاران جمهوری خواه ترامپ احتمالاً اکثریت هر دو مجلس کنگره را به دست خواهند آورد.

الیوت موریس، تحلیلگر داده و روزنامه‌نگار اکونومیست در یادداشتی درباره شکست احتمالی دموکرمطلب نوشته است: در سیاست آمریکا به ندرت الگوهای قوی‌تری از «تمایل ناخواسته حزب حاکم به از دست دادن جایگاه خود در اولین انتخابات میان دوره‌ای پس از تصاحب کاخ سفید» وجود دارد.

q4VGRugUcsdM

در سال ۲۰۱۸، چنین الگویی باعث ایجاد «موج آبی» در واکنش به ریاست جمهوری دونالد ترامپ شد و دموکرات ها ۴۰ کرسی را از جمهوری خواهان تصاحب کردند. جو بایدن در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ احتمالاً عملکرد ناامیدکننده مشابهی برای حزب خود را نظاره‌گر خواهد بوده. 

چندین شاخص به این چشم‌انداز اشاره دارد؛ از روند تاریخی گرفته تا شرایط خاص حاضر.

تاریخ

اولین مورد تاریخ است. بر اساس پروژه ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا، بین سال های ۱۹۳۴ تا ۲۰۱۸، حزبی که کاخ سفید را در اختیار دارد، در انتخابات‌های میان‌دوره‌ای به طور متوسط ۲۸ کرسی در مجلس نمایندگان را از دست داده است. آنها کرسی های خود را به جز ۳ دوره از ۲۲ دوره انتخابات میان‌دوره‌ای گذشته از دست داده‌اند؛ که ۸۶ درصد مواقع است.

qg8cOh9ZYT8I

این الگو در سنا ضعیف تر است، جایی که حزب حاکم و ساکن کاخ سفید از سال ۱۹۳۴ به طور متوسط ۴ کرسی از دست داده است. در ۶۸ درصد از دوره های میان دوره ای کرسی های خود را در سنا از دست داد.

نظرسنجی‌ها

شاخص بعدی، نظرسنجی‌هایی است که وجود دارند. تحلیل اکونومیست از نظرسنجی‌های «رای عمومی» این دوره، که از آمریکایی‌ها می‌پرسد که «قرار است در ماه نوامبر به چه کسی در حوزه کنگره خود رای دهند؟»، حمایت از دموکرات‌ها را ۵۱.۷ درصد از کل آرای عمومی را نشان می‌دهد - دقیقاً سهمی که آن‌ها از آرای مردمی در سال ۲۰۲۰ به دست آوردند.

6CIFdzdoy6vB

اگر نوامبر ۲۰۲۲ بود، این برای دموکرات‌ها خوش شانسی بود، اما متأسفانه برای لیبرال‌های آمریکا، این تمایل وجود دارد که حزب حاکم در سال قبل از انتخابات واقعی جایگاه خود را از دست بدهد.

سهم حزب حاکم از «آرای دو حزبی» از میان دوره ای سال ۱۹۴۲ به طور متوسط ​​۳.۴ واحد درصد کاهش یافته است. نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان از نظر ایدئولوژیک بیشتر از گذشته فاصله دارند.

vNWed5ltNREn

تنها بر اساس این رابطه، انتظار می رود دموکرات ها در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۴۸ درصد از آرای مردمی مجلس نمایندگان را به دست آورند و تقریباً به طور قطع حاشیه برتری ۸ کرسی فعلی و در واقع اکثریت خود را با چنین عملکردی از دست خواهند داد.

با این حال، عدم اطمینان در رابطه تاریخی بین نظرسنجی ها وجود دارد. مدل ما نشان می‌دهد که دموکرات‌ها می‌توانند حداکثر تا ۵۵ درصد یا حداقل کمتر از ۴۱ درصد آرا را در روز انتخابات میان‌دوره‌ای در سال ۲۰۲۲ به دست آورند. این شانس برنده شدن تقریباً یک در سه برای کسب آرای کافی است. 

افزایش قطبش و کاهش چرخش

ناظران انتخابات باید یک شاخص دیگر را در نظر بگیرند: قطبی شدن. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان از نظر ایدئولوژیک از هم دورتر هستند و کمتر از قبل بین احزاب نوسان می‌کنند. 

در نتیجه، نوسانات بزرگ در حمایت رای دهندگان از حزب حاکم ممکن است کمتر از گذشته باشد.

LjPeuxJKNfj8

این عامل را به مدل خود اضافه کنید، و سهم آرای پیش‌بینی‌شده دموکرات‌ها تقریباً نیم درصد افزایش می‌یابد و به ۴۸.۵ درصد می‌رسد. اگرچه عدم قطعیت در برآورد نیز افزایش می‌یابد.

اگر نظرسنجی ها از الگوی تاریخی شکست ۳-۴ واحد درصدی برای دموکرات ها پیروی کنند، چنین پاداشی تفاوت چندانی نخواهد داشت. اما در یک رقابت نزدیکتر می تواند تعیین کننده باشد.

در عصر کنونی آمریکا که انتخابات بیش از حد رقابتی است، تغییرات کوچکی مانند این می تواند تفاوت های بزرگی ایجاد کند.

۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 22330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha