خونریزی روی سکو / پرونده کشتی ارتشهای جهان بسته شد

در جریان اهدای جوایز برندگان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی ارتشهای جهان ، یکی از کشتی گیران ارمنی روی سکو ، از ناحیه ابرو خونریزی کرد.

 سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) روزهای ۲ و ۳ آذرماه با حضور ۱۲ تیم در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز بعنوان قهرمانی رسید.
در پایان این مسابقات علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، حسین اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و پویا ناصر پور در وزن ۶۰ کیلوگرم، اشکان سعادتی فر در وزن ۷۲ کیلوگرم، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب ۲۰۰ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم روسیه با ۱۹۷ امتیاز نایب قهرمان شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۴ نفر شرکت کرده اند و مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود، علی نوربخش با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ویکتور ودرنیکوف از روسیه گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مقابل ولازکو لوئیس آلفردو از کلمبیا پیروز شد. نوربخش در آخرین کشتی  با نتیجه ۱۰ بر ۱رودیک مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر نورایر هاخویان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب سرگئی املین قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه شد و راهی دیدار رده بندی شد. ناصر پور در این دیدار میشال تراز از لهستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۶ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و ایمان محمدی در گروه A  در مبارزه نخست با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را از پیش رو برداشت وی در دور بعد نیز با نتیجه ۸ بر صفر موراد هاروتیونیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این لایونی عبدنور از الجزایر را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدارفینال شد. محمدی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و حسین اسدی در گروه B با نتیجه ۹ بر صفر احمد النکدالی از سوریه را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل الکسی کیانکین کشتی گیر مطرح روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسدی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر صفر کالبکورا فریرا از برزیل را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مجددا به مصاف الکسی کیانیکین از روسیه رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۲ این کشتی گیر را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
 
در وزن ۷۲ کیلوگرم اشکان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ ماتئوس برناتک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کارن اصلانیان دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. سعادتی فر در این دیدار  با نتیجه ۱۱ بر صفر چریستوس چریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور با نتیجه ۸ بر صفر واروژان گریگوریان از ارمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رومن پاچورکوفسکی از لهستان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. مختاری در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر ۳ سرگئی استپانوف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از روسیه را از پیش رو برداشت به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و جمال اسماعیلی در گروه B با نتیجه ۹ بر صفر آرمیناس لیگنوگاریس از لیتوانی را مغلوب کرد وی در دور دوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر عبدالکریم دوخالی از الجزایر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله گئورگیوس پریوولارکیس از یونان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال در  مصاف با شامیل اوژایف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

۸۷ کیلوگرم حسین نوری در دور اول با توجه به حاضر نشدن مهد فدالدین آلاستا از سوریه پیروز میدان شد وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جولیوس ماتوزویسیوس از  لیتوانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوری در این مرحله مقابل گئورگ تادیووسیان از ارمنستان با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. نوری در این دیدار روابه فادی از الجزایر را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و مهدی بالی در گروه A در دور اول با نتیجه ۴ بر ۱ تادیوز میچالیک از لهستان را مغلوب کرد وی در دورهای بعدی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی آیودا عبداله از سوریه و با نتیجه ۵ بر ۱ آدم بودجملین از الجزایر را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد مارتیناس نمسویسیوس از لیتوانی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل السکاندر گولووین قهرمان زیر ۲۳ سال جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود و امیر قاسمی منجزی در گروه B در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب ویتالی شور از روسیه شد وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی روماس فردریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و بعنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر دو مغلوب داویت اواسپیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسمی منجزی در این دیدار مجددا به مصاف ویتالی شور از روسیه رفت و با نتیجه ۶  بر ۱ از سد وی گذشت و به مدال برنز دست یافت.


رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱-  علی نوربخش (ایران) ۲- رودیک مکرتچیان (ارمنستان) ۳- ویکتور بودرنیکوف (روسیه)
۶۰ کیلوگرم: ۱- سرگئی املین (روسیه) ۲- فردی تیگریروسوربانوجان (کلمبیا) ۳- پویا ناصر پور (ایران) و فرجتات عبدالکریم (الجزایر)
۶۳ کیلوگرم: ۱- ایمان محمدی (ایران) ۲- استپان ماریانیان (روسیه) ۳- جوستاس پتراویسیوس (لیتوانی)
۶۷ کیلوگرم: ۱- حسین اسدی (ایران) ۲- الکسی کیانکین (روسیه) ۳- ساموئل آقاجانیان (ارمنستان)
۷۲ کیلوگرم: ۱- کارن اصلانیان (ارمنستان) ۲- استانیسلاو زایتسیف (روسیه) ۳- اشکان سعادتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لیتوانی)
۷۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا مختاری (ایران) ۲- سرگئی استپانوف (روسیه) ۳- رومان پاچورکوفسکی (لهستان) و دنیس حوروات (اسلواکی)
۸۲ کیلوگرم: ۱- شامیل اوژایف (روسیه) ۲- جمال اسماعیلی (ایران) ۳- گئورگیوس پریولاراکیس (یونان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- گئورگ تادیووسیان (ارمنستان) ۲- سیمون سیمونوویچ (لهستان) ۳- حسین نوری (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- الکساندر گولووین (روسیه) ۲- مهدی بالی (ایران) ۳- تادیوز میچالیک (لهستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- رافال کراجوسکی (لهستان) ۲- داویت اوواسپیان (ارمنستان) ۳- امیر قاسمی منجزی (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۰۰ امتیاز ۲- روسیه ۱۹۷ امتیاز ۳- ارمنستان ۱۴۹ امتیاز ۴- لهستان ۹۱ امتیاز ۵- لیتوانی ۷۹ امتیاز ۶- الجزایر ۷۳ امتیاز

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی ارتش‌های جهان، تهران ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰
کد خبر: 22318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha