افت معنادار بورس در آخرین روز کاری هفته / شاخص ۱۰ هزار و ۴۵۵ واحد ریخت + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۴۵۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۴هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۵۷۱ واحد افت داشت. بازار آغازی متعادل و منفی داشت ، بانکی ها یکپارچه قرمزپوش بودند و سرگروه بانکی ها یعنی تجارت،ملت و صادرات با پایانی حدودا ۳ درصد منفی بسته شدند و تنها نماد صف خریدی این گروه پست بانک بود که مجوز افزایش ۴۰۷% از تجدیدارزیابی آن صادر شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۳ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۰ هزار واحد افت، به رقم یک میلیون و۳۹۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۵۷۱ واحد افت داشت. بازار آغازی متعادل و منفی داشت ، بانکی ها یکپارچه قرمزپوش بودند و سرگروه بانکی ها یعنی تجارت،ملت و صادرات با پایانی حدودا ۳ درصد منفی بسته شدند و تنها نماد صف خریدی این گروه پست بانک بود که مجوز افزایش ۴۰۷% از تجدیدارزیابی آن صادر شد.

نفتی ها نیز با برتری فروشندگان در مدار منفی همراه  با افت قیمت داد و ستد شدند. شبندر،شتران و شپنا با گرایش منفی و متعادل معامله شدند.

گروه خودرویی که شروع بی رمقی داشتند و با اطلاعیه تعلیق مجدد نماد خودرو تا ۱۷ آذر با فشار فروش شروع به کار کردند، اما با شایعه مربوط به صدور افزایش نرخ مجدد خودرویی ها در جلسه بعد از ظهر ستاد تنظیم بازار با تقاضای خوبی مورد استقبال خریداران واقع شدند. نمادهای خبهمن و خگستر سردمدار گروه بودند و خگستر با صف خرید ۸ میلیونی بسته شد.

فلزات اساسی نیز در غیاب فملی  و با شایعه قطعی گاز در مدار منفی و متعادل داد و ستد شدند.فجهان، فولاد، ذوب متعادل و منفی، متعادل در محدوده ۱ درصد منفی معامله شدند.فرآور و فنفت از جمله نماد های مورد توجه گروه بودند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. بیشتر نمادهای گروه غذایی در کف قیمتی معامله شدند.غگلپا تک نماد صف خرید گروه بود. گروه سیمانی ها  با فشار عرضه همراه بود. سنیر و سباقر نمادهای صف خریدی گروه بودند. دارویی ها متعادل رو به منفی معامله شدند.محصولات شیمیایی غالبا منفی معامله شدند و شفن پس از چند روز متوالی صف خرید بالاخره با عرضه صف خرید همراه شد و با ۳۶ میلیون حجم به کار خود پایان داد. قندی ها نیز منفی معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به حبندر، با ۲۴ در صد مثبت در قیمت ۱۵۵۵ تومان اشاره کرد.

افت ۱۰ هزار و ۴۵۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۰ هزار و ۴۵۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۵۷۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۸۳ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، فارس، شستا، شپدیس، وبملت، شتران، شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خبهمن، خگستر، شفن، کالا، برکت، انرژی۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۸۱ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۱ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۹۶۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۹۲ میلیون معامله به ارزش حدودی ۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام هرمز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای یپاس، آریا، غصینو، شگویا، ذوب، مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، فرابورس، سمگا، غصینو، کرمان است.

انتهای پیام./

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 22281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha