شورای عالی بورس رنگ و بوی دولتی دارد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: باید از نمایندگان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه در ترکیب شورای عالی بورس استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ مسلم صالحی با بیان اینکه بازار سرمایه باید مستقل باشد، گفت : ما باید حداقل دخالت دولت را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

 وی بیان داشت: اگر لازم باشد تا اصلاح ساختاری در بازار سرمایه صورت می گیرد ما می توانیم  شرایط را به نحوی رقم بزنیم که نمایندگان حقوقی و حقیقی بازار سرمایه در شورای عالی بورس حضور پیدا کنند و حرف های خودشان را زده و دغدغه هایشان را مطرح کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بیان داشت: به نظر بنده باید از نمایندگان حقیقی و حقوقی بازارسرمایه در ترکیب شورای عالی بورس استفاده شود.

صالحی با بیان اینکه حضور نمایندگان حقیقی و حقوقی در شورای عالی بورس می‌تواند فضای موجود را تغییر دهد، بیان داشت: متاسفانه وقتی به فضای شورای عالی بورس نگاه می کنیم می بینیم  این فضا تماما رنگ و بوی دولتی به خود گرفته است، در صورتی که این فضا یک فضای آزاد در مباحث اقتصادی است.

وی تاکید کرد: حضور نمایندگان حقیقی و حقوقی در شورای عالی بورس حتما باعث می‌شود تا این افراد به سرعت از مصوبات باخبر شده و به موقع عکس العمل نشان دهند بنابراین  این مسئله مورد نیاز است که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهار داشت: با همه این تفاسیر اگر دولت فعلی  مسیر دولت قبل و سیاست‌های آن دولت را در بورس پی بگیرد قطعاً شرایط خوبی را در پیش نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس اظهارداشت: امیدواریم دولت به معنای واقعی پای کار بورس بیاستد و این مشکلات را برطرف کند.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 22270

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha