افت ۲ هزار و ۵۲۱ واحدی شاخص کل بورس / بازار تحت تاثیر عرضه صف خرید شستا + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۲۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۸۸۹ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل همراه با فشار فروش آغاز به کار کرد. در ابتدای بازار و  با عرضه صف خرید شستا کلیت بازار تحت تاثیر قرار گرفت و نمادهای بزرگ و شاخص ساز به دنبال آن فشار عرضه را تجربه کردند و در نهایت بازار با افت ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۲ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۵۲۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۸۸۹ واحد رشد داشت. بازار امروز همراه با متعادل همراه با فشار فروش آغاز به کار کرد. در ابتدای بازار و  با عرضه صف خرید شستا کلیت بازار تحت تاثیر قرار گرفت و نمادهای بزرگ و شاخص ساز به دنبال آن فشار عرضه را تجربه کردند و در نهایت بازار با افت ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل به کار خود خاتمه داد.

معاملات فلزات اساسی در غیاب فملی با گرایش منفی و افت قیمت همراه بود. ذوب و فولاد بزرگان گروه نیز متعادل و منفی معامله شدند. دو نماد فتوسا و فنفت نیز صف خرید های گروه بودند.

در بانکی ها نیز در غیاب بانک دی شاهد قدرت نمایی فروشندگان بودیم. وبملت، وتجارت و وبصادر که دیروز، معاملات سبزی را داشتند، با فشار عرضه همراه شده و منفی حجم خوردند و در محدده ۲.۵ الی ۴ درصد منفی معامله شدند. بانک سینا تنها نماد صف خریدی گروه بانکی بود.

نفتی ها امروز با فشار فروش، افت قیمت را تجربه کردند. شبندر و شتران نیز منفی و متعادل داد و ستد شدند.

شپنا نیز پس از نوسانات قیمتی در پایان با یک درصد منفی با حجم معاملات حدود ۷۰ میلیونی به معاملات خود پایان داد.

فشار فروش خودرویی ها در غیاب خودرو و خساپا محسوس بود. خگستر با صف فروش ۷ میلیونی بسته شد و خبهمن در محدوه ۲ درصد منفی روز پرعرضه ای را پشت سر گذاشت.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. قندی ها با نوسان منفی قیمت داد و ستد شدند. دارویی ها و سیمانی ها متعادل با گرایش منفی معامله شدند. اکانه های فلزی اما با نوسان  مثبت قیمت همراه بودند. فراکاب ها نیز یکپارچه منفی داد و ستد شدند و انرژی ۳ نیز با صف فروش بسته شد. از جمله بازگشایی های امروز می توان به تپکو، در قیمت ۳۶۷ تومان اشاره کرد که با صف خرید ۱۳۸ میلیونی بسته شد.

افت ۲ هزار و ۵۲۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۵۲۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۸۸۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۸ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شستا، پارس، شفن بیشترین تاثیر مثبت و سهام فولاد، تاپیکو، شبندر، وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فسبزوار، شپنا، بورس، کیمیاتک، برکت، انرژی۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۳۷ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۷ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۱۴۹  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۸۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام شگویا، سمگا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورسف آریا، صبا، غصینو، اتکای بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، فرابورس، شگویا، گدنا، وهامون است.

انتهای پیام./

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 22249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha