زنان شورای شهر بوکان:نمی خواهیم از آرای مردان پیروی کنیم!

ششمین دوره از انتخابات شورای شهر بوکان در آذربایجان غربی یک ویژگی خاص داشت که آن را از سایر شهرهای کشور متمایز می کرد. نامزدی ٤ نفر از زنان بوکانی در انتخابات که از قضا هرچهار نفرشان راهی پارلمان شهری شدند. این چهار نفر توانستند بیشترین آرا را از مردم بوکان بخصوص زنان این شهر کسب کنند به طوری که ٣ نفرشان از اعضای اصلی و آن نفر دیگرشان عضوعلی‌ البدل این دوره از شورای شهر بوکان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایلنا،  موضوعی که نه تنها در شورای شهر بوکان مورد توجه قرار گرفت،بلکه در همان زمان تیتر برخی از رسانه های کشور هم شد. حال پس از گذشت چندین ماه از شروع به کار این دوره از شورا به سراغ‌شان رفتیم تا  بیشتر درباره  چالش های   قبل و بعد انتخاب شدن شان بدانیم.

سه کرسی از شش کرسی شورا از آن زنان بوکانی

اعضای شورای شهر بوکان مجموعا ۷ نفر هستند که در این دوره سه کرسی آن  به بانوان اختصاص پیدا کرد. “ژیلا عبدی” توانست در اقدامی بی‌سابقه با کسب آرای ۲ هزار و ۷۵۰ رأی به‌عنوان نفر اول وارد شورای شهر بوکان شود.پس از وی “گلاویژ حسینی” و “پخشان سلیمی” و “هانا چالاک” توانستند به ترتیب ۲ هزار و ۴۷ رأی، ۲ هزار و ۴۳ رأی و یک هزار ۷۱۲ رأی را کسب کنند که ۳ نفر اول آن‌ها به‌عنوان عضو اصلی و یک نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل وارد شورا شدند.

بدین ترتیب « پخشان سلیمی» به عنوان  نائب رئیس ، «ژیلا عبدی» دبیر اول شورا و  «گلاویژ حسینی» دبیر دوم شورا شدند.  

اعتماد مردم به زنان دلیل اصلی انتخاب ما بود

گلاویژ حسینی  متاهل و همسرش کارمند شهرداری بوکان است . او به ایلنا در باره چگونگی انتخابش در شورا گفت: همسرم مسئول تیم فنی ستاد هایم در انتخابات بود ، او برای کسب کرسی شورای شهر توسط من تلاش  بسیاری کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه به دلیل رد صلاحیت فرصت کافی برای تبلیغ نداشته است افزود: به دلیل برخورداری از روابط عمومی بالا  و به واسطه شغل وکالتی که دارم اطمینان داشتم در این دوره از انتخابات شورای شهر بوکان موفق خواهم شد.

وی به همکاری با ژیلا عبدی نفر اول انتخابات شورای شهر بوکان اشاره کرد و گفت:  با عبدی  در یک دفتر حقوقی کار می کنیم مواقعی که در جلسات حضور دارم مسئولیت امور حقوقی دفتر بر عهده خانم عبدی است.

حسینی افزود: عبدی در دوره قبل انتخابات شورای شهر بوکان نیز شرکت کرده بود و آرای بیشتری نسبت به این دوره کسب کرده بود اما به دلایلی نتوانست وارد شورای شهر شود.

این عضو شورای شهر بوکان ادامه داد: برخی افراد دلیل رای آوردن ما ۴ نفر را مشارکت کم مردم در این انتخابات عنوان می کنند؛ ولی به نظرم دلیل اصلی انتخاب ۴ بانو در شورای شهر بوکان اعتماد مردم به زنان شهر است‌.

حسینی موفقیت خود در شورای شهر بوکان را فعالیت در حوزه وکالت عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از پرونده هایم مربوط طلاق، سرپرستی خانوار و حضانت، بود و به همین واسطه  بیشتر با زنان در ارتباط بودم و فکر می کنم بیشتر آرای خودم را از از سوی بانوان کسب کردم.

وی به حاشیه های ایجاد شده در روند انتخاب شهردار بوکان توسط شورای شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در انتخاب شهردار  ما  زنان  شورا  از سوی دو نفر  از آقایان با سابقه شورا  مورد پرخاش و انتقاد قرار گرفتند که در کمال ناباوری و در مقابل رسانه‌های حاضر  مورد هتک حرمت واقع شدیم.

وی با بیان اینکه نمی خواهیم در شورای شهر بوکان منفعل باشیم و از آرای مردان پیروی کنیم، گفت: همین موضوع مشکلاتی را برای ما در شورای شهر بوجود آورده تا جایی‌که رئیس شورای شهر بوکان به دلیل پافشاری ما در انتخاب سرپرست شهرداری بوکان مجبور به استعفا شد.

حسینی با بیان اینکه به حضور زنان در این دوره شورای شهر بوکان خوشبین هستم گفت: امیدوارم بتوانیم با تصمیمات درست در شورا پاسخ اعتماد مردم را به نحو احسنت بدهیم و در دوره های بعدی نیز شاهد حضور  تعداد بیشتر  بانوان در شورای شهر بوکان باشیم.

در بوکان  شاهد تبعیض بین زنان و مردان هستیم

 هانا چالاک عضو علی‌البدل شورای شهر بوکان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه با درد و رنج بانوان شهر آشنا و از مطالبات آنها باخبر است گفت: متاسفانه در شهر بوکان شاهد تبعیض بین بانوان و مردان شهر هستیم و این موضوع سبب شد تا در انتخابات این دوره شورای شهر شرکت کنم.

چالاک  با اشاره به اینکه حضور زنان در شورای شهر باید  کیفی باشد  گفت : به عقیده من باید حضور زنان در شورا باید کیفی تر بوده و  در تصمیم گیری‌های شهری نقش قابل توجهی ایفاء کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بانوان و به خصوص دختران جوان شهر بوکان از امکانات اولیه رفاهی از قبیل وجود پارک مخصوص بانوان و مسیری برای دوچرخه سواری آنها در  رنج هستند گفت: در صورت حضور در شورای شهر حق زنان  و جوانان را از مدیریت شهری دادخواهی خواهم کرد.

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 22248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha