بازار سهام کمی جان گرفت/ اخبار خوب بورسی ادامه‌دار است؟

بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار متعدد مثبت رشد داشت. امروز شاخص کل وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار متعدد مثبت رشد داشت. شاخص کل با حدود ۱٫۴۶ درصد رشد وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی شد. ارزش معاملات امروز نیز بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد داشت.

فارس، فولاد، شستا و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند و خبهمن، فولاد، خگستر و بورس نیز امروز پرتراکنش‌تر از سایر نمادها بودند.

خبرهای متعددی از جمله افزایش سرمایه شستا و وبملت، بازگشایی شپنا، برگزاری جلسه برای قیمت‌گذاری خودرو و حذف ارز ترجیحی از برخی اقلام دارویی روی بازار امروز تاثیر مثبتی داشتند و به رشد شاخص کل کمک کردند.

شیمیایی، خودرو، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معامله برای نمادهای پالایش، دارایکم و وبملت ثبت شد و وبملت، خبهمن و وتجارت نیز بیشترین حجم معامله را داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز باحدود ۱۶۹ واحد رشد به کانال ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحدی وارد شد. آریا، زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص فرابورس داشتند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: امروز حال بازار به واسطه اتفاقات مثبتی که افتاد و همچنین اخبار شب گذشته کدال از جمله افزایش سرمایه شستا، تغییر بازار ذوب، افزایش سود زیرمجموعه‌های فولاد، تعدیل پالایشی‌ها و …. خوب بود.

وی ادامه داد: تمامی شرایط دست به دست هم دادند تا بازار کمی جان بگیرد و برای فردا نیز ادامه روند را خواهیم داشت.

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 22215

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha