شاخص کل به کانال ۱.۴ میلیون واحدی بازگشت/  قدرت‌نمایی خریداران در معاملات بورس + نقشه بازار

شاخص کل بورس امروز با ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۳ هزار و ۶۱۲ واحد رشد داشت. امروز، بازار بورس تهران بر مدار مثبت و با قدرت نمایی خریداران همراه بود. با همت بزرگان، شاخص کل حدود ۲۰ هزار واحد جهش داشت و توانست تا ۱ میلیون و ۴۰۷ هزار واحد پیشروی کند. افزایش تقاضا شاخص هموزن را نیز با رشد ۳۶۰۰ واحدی همراه کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (ا آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با۲۰ هزار و ۱۹۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۳ هزار و ۶۱۲ واحد رشد داشت.  امروز، بازار بورس تهران بر مدار مثبت و با قدرت نمایی خریداران همراه بود. با همت بزرگان، شاخص کل حدود ۲۰ هزار واحد جهش داشت و توانست تا ۱ میلیون و ۴۰۷ هزار واحد پیشروی کند. افزایش تقاضا شاخص هموزن را نیز با رشد ۳۶۰۰ واحدی همراه کرد.

گروه فرآورده های نفتی متاثر از بازگشایی مثبت ۶ درصدی شپنا پس از افزایش سرمایه، سبز پوش به معاملات خود پایان داد. نمادهای شبندر و شتران نیز در حضور مجدد شپنا در محدوده ۲ الی ۳ درصد مثبت پرحجم معامله شدند.

بانکی ها نیز پس از وقفه معاملاتی کوتاه بانک ملت به خاطر خبر افزایش سرمایه و بازگشایی آن و تشکیل صف خرید در این نماد برمدار مثبت حرکت کردند و دو بانک تجارت و صادرات با حجم بالا در محدوده مثبت ۴ در صد بین سهامداران دست به دست شد.

خودرویی ها نیز روزی متعادل با گرایش منفی را پشت سر گذاشتند و خبهمن و خگستر همچنان در غیاب بزرگان گروه خود پر حجم و نزدیکی صفر تابلو خرید و فروش شدند.

گروه فلزات اساسی نیز در غیاب فملی، با بازگشایی نماد ذوب پس از خبر موافقت با انتقال این نماد از تابلوی فرابورس به تابلوی بورس که با صف خرید میلیونی همراه شد و معاملات پر حجم فولاد، متعادل و مثبت به معاملات خود پایان دادند.

پتروشیمی ها بر مدار مثبت معامله شدند. شفن که با صف خرید پیشتاز گروه هست، با بازگشایی حق تقدمش و صف خرید شدن آن در ۱۰% همراه شد. شپدیس در اوره ای ها و زاگرس در متانولی ها معاملات روان و مثبتی را داشتند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. دارویی ها به دنبال خبر قطع دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی سازمان غذا و دارو با گرایش مثبت داد و ستد شدند. گروه قند و شکر با توجه به بی نیازی به وارادات تا پایان سال متعادل و مثبت معامله شدند. غذایی ها با برتری خریداران همراه با نوسان قیمت داد و ستد شدند. گروه کانه های فلزی هم یکپارچه مثبت معامله شدند و کاما پرمعامله ترین نماد گروه بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بانک ملت، در قیمت ۳۱۳.۶ تومان اشاره کرد که با وجود فشار عرضه با صف خرید ۶ میلیونی بسته شد.

رشد ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۶۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۳ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، شستا، فولاد، شپدیس، شپنا، تاپیکو، شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خبهمن، فولاد، خگستر، بورس، برکت، شبندر، انرژی۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۶۹ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۱۸۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۶۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، شگویا، ذوب، شاوان، صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، مدیریت، فرابورس، شاروم، سپیدار، آریا است.

انتهای پیام. /

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 22209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha