بازار مرغ و گوشت کشور در آستانه نابودی قرار گرفته است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: به همت وزارت جهاد، صمت و بانک مرکزی بازار مرغ و گوشت کشور در آستانه نابودی قرار گرفته است.

 گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، مشکل اصلی خوراک دام و نحوه توزیع آن در بازار گاه را ناتوانی دولت در تأمین ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به منظور تهیه نهاده‌های دام و طیور عنوان کرد.

احمد مقدسی در ادامه به تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی جهت ترخیص نهاده‌ها و دانه‌های روغنی از کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر اشاره کرد و افزود: کمبودهای امروز نهاده‌ها و دانه‌های روغنی همچون سویا به دلیل کم کاری و همکاری نکردن بانک مرکزی است؛ با توجه به کمبود نهاده‌های دام و طیور در کشور و افزایش نرخ این محصولات دربازار آزاد در دو یا سه هفته آینده با افزایش قیمت گوشت و مرغ روبرو خواهیم شد.

او ادامه داد: در حال حاضر در کشور، واحدهای تولیدی هستند که با ۵۰ درصد کاهش تولید مواجه شده اند، زیرا توان خرید کنجاله سویا با نرخ ۱۵ هزار تومان را ندارند و به این ترتیب است که بسیاری از دام‌های ما شبانه روز گرسنه می‌مانند.

مقدسی در سوی دیگر برنامه آینده بازار گوشت و مرغ کشور را محکوم به نابودی خواند و افزود: با شرایط سردرگم و نابسامان اوضاع نهاده‌ها در کشور، و به همت بانک مرکزی و وزارت صمت و جهاد کشاورزی، در آینده نزدیک بازار گوشت و مرغ کشور به نابودی کشیده می‌شود.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 2220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha