رشد ۳ هزار و ۴۸۰ واحدی شاخص کل بورس / شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش شد + نقشه بازار

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۳۰ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۴۸۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۱۹۷واحد افت داشت. بازار امروز با برتری فروشندگان در مدار منفی آغاز به کار کرد ولی با صف خرید شدن شستا و تاپیکو و همچنین با همت فولاد شاهد بهبود تقاضا در نمادهای بزرگ بازار بودیم و شاخص کل افزایش ۳.۴۸۰ واحدی را تجربه کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۳۰ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۴۸۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۱۹۷واحد افت داشت.  بازار امروز با برتری فروشندگان در مدار منفی آغاز به کار کرد ولی با صف خرید شدن شستا و تاپیکو و همچنین با همت فولاد شاهد بهبود تقاضا در نمادهای بزرگ بازار بودیم و شاخص کل افزایش ۳.۴۸۰ واحدی را تجربه کرد.

فراورده های نفتی در غیاب شپنا، معاملات متعادلی را تجربه کردند. در اواسط بازار و با افزایش تقاضا در نماد شبندر شاهد معاملات روانتر و همچنین مثبت در گروه پالایشی بودیم. صندوق پالایش که در قیمتهای زیر ۷۰۰۰ تومان شروع به معامله کرد، با افزایش تقاضا همراه شده و تا ۷.۲۰۰ رشد کرد. در این بین شاهد رنج کشی مثبت در شبهرن نیز بودیم. در گروه پتروشیمی معاملاتی متعادل و مثبت داشتیم و سهم شفن همچنان یکه تاز این گروه می باشد که با صف خرید خود تاثیر ۵۲۷ واحدی بر شاخص کل گذاشت.

خودرویی ها در غیاب خودرو و خساپا با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد شدند. خبهمن و خگستر نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند. قطعاتی متعادل مثبت و بعضا همچون ختوقا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

بانکی ها متعادل داد و ستد شدند و بزرگان گروه از جمله وتجارت، وبصادر و وبملت حوالی  ۱ درصد مثبت روز کاری خود را به پایان رساندند.

فلزات اساسی نوسان قیمت را تجربه می کنند. فولاد، فملی و ذوب بر مدار مثبت معامله شدند. فملی پس از بازگشایی نزدیکی صفر تابلو، در پایان جلسه معاملاتی امروز، جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده برای دو روز کاری بسته شد.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه دارویی متعادل منفی معامله شدند و دروز تک نماد صف خریدی گروه بود. قندی ها و محصولات غذایی نیز در محدوده صفر تابلو با گرایش منفی داد و ستد شدند. سهم های گروه انفورماتیک در دامنه مثبت معامله شدند و آپ و رتاپ با صف خرید به کار خود پایان دادند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به شلیا، پس از حدود ۳ سال توقف نماد با ۳۰۰ درصد مثبت در قیمت ۴.۵۸۵ تومان اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۴۸۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۴۸۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۹۷ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۳ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، تاپیکو، شستا، شفن، فملی، خبهمن، شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، انرژی۳، بورس، خبهمن، پترول، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۹ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۹ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۱۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۸ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام کگهر و اتکای بیشترین تاثیر منفی و نمادهای آریا، زاگرس، غصینو، وهور، صبا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد مدیریت، فجهان، فرابورس، گدنا، لطیف، توسن، آریا است.

انتهای پیام./

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 22170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha