۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 22141
ممنوعیت تردد شبانه لغو شد

ممنوعیت تردد شبانه از ابتدای آذر ماه لغو می‌شود. این دستور رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کروناست که حالا ولی اسماعیلی، عضو ستاد ملی کرونا هم ان را تایید کرده و گفته از اول آذرماه محدودیت تردد شبانه برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ممنوعیت تردد شبانه مخالفان بسیار زیادی داشت و بسیاری خواستار لغو تردد شبانه خودروها بودند. حالا عضو ستاد ملی کرونا گفته قرار است ممنوعیت تردد شبانه از ابتدای آذر ماه (دو روز آینده) حذف شود. اما طرح هوشمندسازی کنترل کرونا به قوت خود باقی است.

امروز ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود. اما ابراهیم رئیسی تاکید کرده که اعمال کنترل‌های هوشمند باید ادامه داشته باشد. او گفته به هر میزان که ابعاد و حجم کنترل های هوشمند افزایش می‌یابد، می توان محدودیت‌های غیر هوشمند را کاهش داد.

زمان لغو ممنوعیت تردد شبانه

طرح ممنوعیت تردد شبانه از سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا وضع شد. اما حالا عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفته ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ابتدای آذرماه لغو می‌شود.

ولی اسماعیلی اعلام کرده  تدوام ممنوعیت تردد شبانه خودروها در شهرها هیچ سندیت علمی و منطقی ندارد. او گفته از وزارت کشور و سایر متولیان خواسته‌ایم تا مدارک و مستندات مثبت در اجرای این طرح را ارائه کنند که تاکنون این امر محقق نشده و به صراحت باید گفت این طرح دیگر هیچ ثمره و نتیجه‌ای به همراه ندارد.

او گفته از اول آذرماه و با اجرای طرح هوشمندسازی کنترل کرونا محدودیت تردد شبانه برداشته می‌شود.

طرح هوشمندسازی کنترل کرونا

اما آیا قرار است  طرح جدیدی جایگزین لغو ممنوعیت تردد شبانه شود؟ به نظر می‌رسد طرح جایگزین، ممنوعیت تردد، طرح هوشمندسازی کنترل کروناست. طرحی که پیش از این به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین انجام شد.

بر اساس این طرح، سامانه هوشمندی طراحی شده که تمام اطلاعات شهروندان از حمل و نقل گرفته تا اصناف و … مشخص شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست‌هایی که برای باز بودن اصناف و … انجام می‌شود، قرنطینه‌ها و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

بر اساس این طرح، گویا قرار است محدودیت‌های تردد فقط مشمول افرادی شود که واکسن نزده‌اند. بعنی اطلاعات واکسیناسیون شهروندان در سامانه‌ای ثبت می‌شود و افرادی که واکسن زده‌اند مشمول ممنوعیت تردد شبانه و یا تردد بین جاده‌ای نمی‌شوند. اما این محدودیت‌ها برای افرادی که واکسن نزده‌اند به قوت خود باقی است.

از طرف دیگر گفته شده با اجرای طرح هوشمندسازی کنترل کرونا، اصناف دیگر تعطیل نشوند و در شرایط خاص، محدودیت‌ها فقط شامل افرادی شود که واکسن نزده‌اند.

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 22141
منبع: تجارت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha