پایان انتقال موقت قدرت در آمریکا؛هریس یک ساعت و ۲۰ دقیقه رئیس جمهور شد!

پزشک کاخ سفید روز جمعه پس از انجام آزمایش‌هایی که براساس روال عادی انجام شد اعلام کرد که شرایط جسمی جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۷۹ ساله آمریکا برای انجام وظایفش «مناسب» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یورونیوز فارسی؛رئیس‌جمهوری ایالات متحده در جریان انجام این آزمایش‌ها قدرت را به طور موقت به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری منتقل کرده بود. انجام آزمایش کولونوسکوپی بر روی جو بایدن نیازمند بیهوشی بود و به همین دلیل او روز جمعه در نامه‌هایی جداگانه به رهبران کنگره آنها را از انتقال موقت قدرت به کامالا هریس آگاه کرد.

در گزارش پزشکی کاخ سفید پس از پایان انتقال موقت قدرت به معاون رئیس‌جمهوری آمده است که جو بایدن بنا به تجویز پزشکان روزانه سه داروی مختلف مصرف می‌کند. این در حالی است که چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا هر روز از دو داروی دیگر نیز بدون اینکه از سوی پزشکان تجویز شده باشد استفاده می‌کند.

جو بایدن که مسن‌ترین فردی است که به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده است روز شنبه ۷۹ ساله شد. در گزارش پزشکی کاخ سفید از شرایط جسمی او آمده است که نحوه گام برداشتن‌های وی نسبت به کنترل پزشکی قبلی در سال ۲۰۱۹ انعطاف کمتری دارد.

پزشک کاخ‌سفید همچنین در گزارش خود آورده که میزان سرفه‌های جو بایدن به دلیل بازگشت اسید معده به لوله مری افزایش یافته است. با این حال هیچ کدام از این مشکلات از نظر پزشک کاخ‌سفید مانعی برای جو بایدن در انجام وظایفش محسوب نمی‌شود.کامالا هریس که نخستین زنی است که به معاونت ریاست‌جمهوری ایالات متحده رسیده است روز جمعه به مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه به عنوان رئیس‌جمهوری موقت فعالیت کرد. جو بایدن روز جمعه پس از انجام آزمایش‌های پزشکی‌اش در بیمارستان به کاخ سفید بازگشت.

رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا به طور علنی گفته است که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد شد. با این حال گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال انصراف او از حضور در عرصه رقابت انتخاباتی در آستانه ۸۲ سالگی صورت گرفته است. امری که در عمل زمینه نامزدی کامالا هریس، ۵۷ ساله در انتخابات را فراهم خواهد کرد.

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 22134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha