بایدن در بیمارستان بستری شد/ آیا از ریاست جمهوری امریکا برکنار میشود؟

رئیس جمهور امریکا که قرار است امروز برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شود به طور موقت قدرت را به معاون خود واگذار می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که قرار است امروز به بیمارستان «والتر رید» برای انجام معاینات پزشکی منتقل شود، قدرت را به طور موقت به «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا منتقل خواهد کرد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که این انتقال قدرت به طور موقت و در جریان انجام معاینات پزشکی بایدن خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی است که بایدن در طول انجام معاینات پزشکی بیهوش خواهد شد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن قرار است صبح امروز (به وقت محلی واشنگتن دی سی) به بیمارستان «والتر رید» رجوع کند.

ساکی در توییتری در این باره نوشت: «امروز صبح رئیس‌جمهور به منظور (انجام) یک معاینه فیزیکی معمول به مرکز درمانی والتر رید خواهد رفت».

سخنگوی کاخ سفید توضیحات بیشتری درباره رجوع بایدن ۷۸ ساله به این بیمارستان نظامی وابسته به پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ارائه نداد.

بیارستان والتر رید همان بیمارستانی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از ابتلا به ویروس کرونا، به این مرکز درمانی رفت و در آن مداوا شد.

از زمانی که جو بایدن رسما وارد کارزار مقدماتی حزب دموکرات برای رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شد، به دلیل گاف‌های مکررش گمانه‌زنی‌های زیادی درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی او شده است.

رسانه‌ای شدن رجوع بایدن به بیمارستان والتر رید در شرایطی انجام شده که روز گذشته نتایج یک نظرسنجی جدید از دغدغه‌ اکثریت آمریکایی‌‍‌ها درباره وضعیت جسمی بایدن حکایت دارد.

نظرسنجی «پالتیکو/مورنینگ کانسالت» نشان داد، تنها ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند بایدن از سلامتی خوبی برخوردار است و ۴۶ درصد فکر می‌کنند او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد.

۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
کد خبر: 22100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha