امروز جمعه ۲۸ آبان‌ماه / پرسپولیس میهمان رفسنجان | استقلال میزبان نساجی

در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و استقلال به دیدار حریفان خود می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، روز جمعه تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۶ به مصاف میزبان خود مس رفسنجان می‌رود. تیم استقلال نیز در تهران از ساعت ۱۸ پذیرای تیم نساجی قائمشهر خواهد بود. 

تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان پیش از این، ۲ بار در لیگ بیستم مقابل یکدیگر قرار گرفتند که ماحصل آن ۲ پیروزی یک بر صفر برای تیم سرشناس پایتخت‌نشین بود. ابتدا در هفته هشتم لیگ بیستم تیم تازه لیگ برتری شده مس به تهران آمد تا در ورزشگاه آزادی میهمان مدافع عنوان قهرمانی باشد. سید جلال حسینی در دقیقه ۵۱ زننده تک گل این بازی بود. البته محمدحسین کریم‌زاده از مس نیز در نیمه دوم اخراج شد.

دیدار برگشت در رفسنجان به انجام رسید و نتیجه بازی رفت تکرار شد. این بار مهدی عبدیِ جوان در دقیقه ۷۹ زننده گل سه امتیازی تیم یحیی گل‌محمدی در مقابل شاگردان محمد ربیعی بود. مس رفسنجات تا به حال مقابل پرسپولیس نه بردی و مساوی‌ای داشته و نه گلی به ثمر رسانده است.

حالا این ۲ تیم باید بار دیگر در حالی رودرروی هم قرار بگیرند که هر ۲ نیاز مبرمی به پیروزی دارند. مس تا به اینجای فصل، بردی نداشته و با یک امتیاز از سه مسابقه در رده پانزدهم است و پرسپولیس بعد از شروع خوب و کسب ۲ پیروزی متوالی به چالش خورد و در ۲ هفته اخیر یک امتیاز کسب کرده تا فاصله‌اش با صدر جدول به سه امتیاز برسد.

محمد ربیعی در تقابل‌های بزرگ فعلا نتوانسته شایستگی‌های خودش را به اثبات برساند و حالا به دنبال اینست تا با متوقف کردن پرسپولیس، خودی نشان دهد. در طرف دیگر ماجرا یحیی گل‌محمدی حضور دارد. سرمربی موفق پرسپولیس که در پی خروج تیمش از بحران فعلی است.

آخرین مرتبه‌ای که پرسپولیس موفق نشد در بیش از ۲ بازی متوالی به برتری برسد در ابتدای لیگ بیستم بود. آنها بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی، در چهار دیدار متوالی به تساوی قناعت کردند و همین مساله هواداران این تیم را نگران کرد ولی برد ۲ بر یک مقابل فولاد خوزستان نجات‌بخش تیم یحیی بود. باید دید این بار نیز سرخپوشان به هفته‌های بیشتری برای احیا احتیاج دارند یا زودتر به مسیر اصلی برخواهند گشت.

دیگر دیدار مهم امروز، دیدار تیم پایتخت نشین استقلال با نساجی قائمشهر است. دیروز شاهرخ بیانی در نشست خبری قبل از دیدار با استقلال تهران گفت: آبی پوشان یکی از بهترین تیم‌های ایران هستند. امسال شرایط خوبی دارند، صدرنشین هستند و برای ما قابل احترام اند. ما باید فردا مقابل تیم بزرگ استقلال قرار بگیریم تا بتوانیم برنده این بازی بشویم.

وی در مورد شرایط بد این روزهای نساجی در خصوص نداشتن زمین تمرین و بازی گفت: زیبایی فوتبال به داشتن یک زمین با کیفیت است اما متاسفانه نساجی از این امکانات محروم است. مشکلات زیادی داریم که امیدوارم مسئولان هر چه زودتر آنها را برطرف کنند. از استاندار مازندران هم می خواهیم که تا آنجایی که می توانند به ما کمک کنند. تنها دلخوشی مردم فهیم قائمشهر، فوتبال است. بازی های ما را در زمین ساری انداخته اند که آن هم کیفیت خوبی ندارد و نمی توان در آن بازی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای دیدار فردا چه کسانی را در اختیار ندارید گفت: ساکت الهامی به دلیل محرومیت، مسعود شجاعی به دلیل سه اخطاره بودن محروم هستند. محمد قربانی هم مصدوم است اما دو بازیکن دیگر ما که مصدوم شده اند تکلیفشان تا فردا مشخص خواهد شد.

بیانی در پاسخ به این پرسش که چه شانسی برای تیم تان قائل هستید که فردا بتواند مقابل استقلال نتیجه بگیرد گفت: به دنبال یک فوتبال زیبا هستیم، شرایط خوبی داریم. البته استقلال هم شرایط خوبی دارد، خارجی های خوبی به خدمت گرفته و صدرنشین لیگ است و اعتقاد دارم با کیفیتی که ورزشگاه آزادی دارد فردا دو تیم زیبا بازی خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه بعد ازسالها دوباره در ورزشگاه آزادی حاضر خواهد شد و خاطرات گذشته برایش زنده می‌شود گفت: من فرزند استقلال هستم، سالها در این تیم بازی کردم و قهرمانی های زیادی هم با استقلال آوردم. از ورزشگاه آزادی هم خاطرات زیادی دارم. روزهای خوبی را در این ورزشگاه سپری کرده ام و امیدوارم فوتبال ایران همیشه موفق باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر روی نقاط ضعف و قوت استقلال کار کرده ایم. به خوبی حریف را می شناسیم و تلاش می کنیم تا دست خالی از ورزشگاه آزادی بیرون نیاییم.

۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
کد خبر: 22091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha