میزان بالا بودن آنتی بادی‌های حاصل از واکسن کرونا چند ماه است؟

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که سلول‌های ایمنی در برابر کووید ۱۹، تا ۶ ماه پس از واکسیناسیون در تعداد بالا باقی می‌مانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ساینس دیلی، نتایج مطالعه اخیر نشان می‌دهد که لنفوسیت‌های T CD۴ + (سلول‌های سیستم ایمنی که به سلول‌های T کمکی نیز معروف هستند) تولید شده توسط افرادی که واکسن COVID-۱۹ را دریافت کرده‌اند تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می‌مانند و سطح آن از دو هفته پس از واکسیناسیون تنها کمی کاهش یافته و به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

محققان همچنین دریافتند که سلول‌های T که مورد مطالعه قرار گرفتند، سویه دلتا را هم شناسایی کرده و به محافظت در برابر آن کمک می‌کنند.

طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، نوع دلتا باعث عفونت‌های بیشتری می‌شود و سریع‌تر از اشکال قبلی ویروس پخش می‌شود.

«جول بلانکسون»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: «تحقیقات قبلی نشان داده است که پاسخ ایمنی می‌تواند شش ماه پس از واکسیناسیون کاهش یابد، در حالی که مطالعه ما نشان می‌دهد که ایمنی سلولی- جایی که سیستم ایمنی به طور مستقیم به سلول‌های آلوده حمله می‌کند- قوی باقی می‌ماند.»

وی در ادامه می افزاید: «تداوم این سلول‌های T استخراج‌شده با واکسن، همراه با این واقعیت که آنها در برابر نوع دلتا فعال هستند، پیامدهای مهمی برای هدایت توسعه واکسن کووید و تعیین نیاز به تقویت‌کننده‌های کووید در آینده دارد.»

۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲
کد خبر: 22090
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha