ببینید | عصبانیت رئیسی از راه‌اندازی نمایشی کارخانه روغن نباتی جهان/بیژن اسماعیلی مالک کارخانه کیست؟

رئیس جمهور: ما جلوی این ظاهرسازی ها را خواهیم گرفت و تولید را رونق خواهیم داد. کارخانه روغن سازی جهان باید با تمام ظرفیت کار کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر استانی به زنجان، به بازدید کارخانه‌ای رفت که پیش از این و در دوران ریاست بر قوه قضائیه هم یکبار از آن بازدید کرده بود؛ کارخانه روغن نباتی جهان که به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، سال‌ها از رونق افتاده و قرار بود با تمهیدات صورت گرفته حالا پر رونق به کار خود ادامه دهد.

اما در جریان بازدید رئیس جمهوری از این کارخانه، برخی کارگران روغن نباتی جهان که نگران از دست دادن شغل خود هم بودند، این پیام را به آیت‌الله رئیسی منتقل کردند که خط تولیدی راه اندازی شده، تنها یکی از خطوط  تولید ممکن، آنهم با ظرفیت ۱۰ درصدی کارخانه است که از سوی صاحبان این مجموعه و در آستانه ورود رئیس جمهوری راه اندازی شده است.

اطلاع از همین موضوع موجب ابراز گلایه شدید آیت الله رئیسی شده و بر همین اساس کمیته متشکل از مسئولان اجرایی و قضائی استان زنجان را مامور رسیدگی به موضوع کرد.

بیژن اسماعیلی مالک کارخانه روغن نباتی جهان، در روند خصوصی‌سازی سال‌های اخیر، اقدام به خریداری چندین کارخانه معتبر و با سابقه کشور کرده که برخی از آن‌ها به تعطیلی کشانده شده و یا با حداقل ظرفیت مشغول تولید هستند که از جمله آنها می‌توان علاوه بر کارخانه روغن نباتی جهان به کارخانه کیوان همدان اشاره کرد که در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان همدان در زمان ریاست قوه قضائیه، این کارخانه به روند تولید گذشته خود بازگشت. 

آیت الله رئیسی در جریان سفر پیشین به استان زنجان با حضور در جمع کارگران معترض این کارخانه دستور پرداخت مطالبات معوق کارگران پرداخت سود و بیمه آنها را صادر کرد که در این دو سال پرداخت‌ها صورت گرفته ولی تولید نیمه تعطیل است.

این واحد تولیدی در اردیبهشت سال ۹۲ در حالی که بیش از ۶۰۰ کارگر داشت به بخش خصوصی واگذار شد. این کارخانه در زمان حاضر حدود ۸۰ کارگر دارد.  

حالا رئیس جمهوری پس از راه‌اندازی نمایشی برخی بخش‌های این کارخانه کمیته‌ای را مامور کرده تا نسبت به مالکیت این کارخانه تعیین تکلیف کنند.

بیژن اسماعیلی، مدیرعامل شرکت کف (داروگر) و هلدینگی متشکل از ۱۸ شرکت فعال در صنایع بهداشتی – شوینده و غذایی است. هلدینگی که اسماعیلی مدیرعامل آن را برعهده دارد شرکت‌هایی چون تولی‌پرس، کیوان، ارزش آفرینان ، تولیددارو، یاس‌خرمشهر، کیمیاایران، هومن‌شیمی، کف (داروگر) و صنایع بسته‌بندی داروگر و ۲ شرکت عمده پخش سراسری محصولات این هلدینگ را در برمی‌گیرد که برندهای معتبر و مشهوری چون ریکا، خمیر دندان پاوه، صابون نخل زیتون، شامپو پاوه، شوما، دریا، جام و … را به بازار و مغازه ها عرضه می کنند. شرکت کف (داروگر) که تا حدود سال ۸۹ در اختیار سهامدارانی چون شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی با سهم ۱ درصدی، بنیاد شهید (سازمان اقتصادی کوثر) با سهم ۳۷ درصدی و سهامداران جزء بود به مالکان جدید واگذار شد. هلدینگ تحت مدیریت اسماعیلی نزدیک به نیمی از بازار شوینده‌ها در ایران را تحت سیطره خود دارد. 

۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 22086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 3
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      3 0
      دم آقای رییسی گرم یکی از بزرگترین مفسدان شناسایی کرد که خیلی خوب بلد بود نمایش بده این ادم باید رسانه ها بازم تا حصول نتیجه پیگیری و رسواکنن هفت خطه بازم ممکنه زیرآبی بره تا آخر پیگیر باشید این همه کارخانه مفت صاحب شده همه را هم تعطیل کرده و کارمزدی برای شرکت خاص خودش کار میکنه بصورت محدود و فروش مواد اولیه
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      1 0
      اگر ببینم خودش و خانواده اش را به قعر جهنم می فرستم.
    • شهروند IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 0
      باتوجه به اینکه خود حرکت آقای رییسی هم میتونست نمایشی باشه.ولی اینجا باید بگم ... رییسی(معنیش میشه دمت خیلی گرم اقای رییسی)
    • سعید IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      2 0
      بزرگترین جنایت کار تولیدی کشور اسماعیلی
    • مهدی محمدی فر IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      من ۴ سال نفر مستقیم و مسئول کارای بیژن اسماعیلی بودم ۱۰۰ بار جلوی دستگیری و جلبش رو گرفتم و خدا میدونه شاهد چه جنایت هایی بودم
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 0
      ببینمت ..تو دهنت اسماعیلی