چطور آنلاین کتاب بخریم و بخوانیم؟

چند سالی می‌شود که استارتاپ‌هایی به وجود آمده‌اند که در حوزه‌ کتاب خوانی و انتشار کتاب‌ الکترونیکی فعالیت می‌کنند. در هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مناسبی است که کاربران با اپلیکیشن‌های برجسته این حوزه آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، هفته کتاب و کتاب خوانی فرصت مناسبی برای استارتاپ‌های داخلی فعال در این حوزه است تا بتوانند به ترویج بیشتر کتابخوانی به شیوه جدید بپردازند.

کتاب خوانی در دنیای امروز شکل متفاوتی پیدا کرده است و استارتاپ‌های در سراسر جهان به وجود آمده‌اند که کتاب خوانی را برای افراد راحت‌تر می‌کنند و کتاب الکترونیکی امروزه بخشی از زندگی برخی از افراد شده است.

پلتفرم‌های بسیاری در سراسر دنیا هستند که کتاب الکترونیکی تولید و منتشر می‌کنند. در ایران نیز اپلیکیشن‌های زیادی در حوزه انتشار کتاب‌ الکترونیک وجود دارند.

فیدیبو

فیدیبو بزرگترین اپلیکیشن کتاب خوانی در ایران است که در حوزه کتای‌های صوتی هم فعالیت دارد. این اپلیکیشن ۳۴ هزار کتاب دارد و با ۷۰۰ ناشر داخلی و خارجی همکاری می‌کند. بیش از سه میلیون کاربر فعال دارد و نزدیک به ۹ سال از سابقه فعالیت فیدیبو می‌گذرد.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۶، فیدیبو را خرید، چرا که متعقد بود با این کار می‌تواند حقوق مولفان و ترویج کتابخوانی را حفظ کند و افراد را به سوی استفاده از کتاب‌های الکترونیکی سوق می‌دهد.

طاقچه

اپلیکیشن کتاب‌خوانی طاقچه در سال ۱۳۹۳ وارد حوزه کتاب الکترونیک شد. این پلتفرم دارای تعداد زیادی کتاب‌ رایگان است که مدام به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

کاربران اپلیکیشن طاقچه می‌توانند کتاب‌هایی را که می‌پسندند با بهایی بسیار منصفانه بخرند و دانلود کنند. کتاب‌ها بعد از دانلود به صورت آفلاین قابل دسترسی هستند، کاربران می‌توانند در مورد کتاب‌ها نظر بدهند و آنها را رتبه‌بندی کنند.

همچنین طاقچه یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی بود که گوگل پلی یک‌باره چند وقت پیش بدون هیچ هشدار قبلی آن را حذف کرد.

خوانا

این اپلیکیشن از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حال فعالیت است. اپلیکیشن خوانا، علاوه بر کتاب‌خوان الکترونیک، قادر به پخش کتاب صوتی، و پخش محتوای تصویری نیز هست. یکی از ویژگی‌های جالب خوانا این است که قادر است عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی حاوی متن فارسی را به صورت گفتاری تبدیل کند.

با توجه به اینکه قیمت کتاب‌ها در بازار بسیار افزایش یافته است، کتاب‌های الکترونیکی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر به مخاطبان عرضه می‌شوند.

کتابچین

کتاب‌چین اپلیکیشن مرجع دانلود قانونی کتاب الکترونیک، کتاب صوتی، رمان، مجله و …است. کاربران از طریق اپلیکیشن کتابچین به بیش از ۱۰ هزار کتاب متنی و صوتی دسترسی دارند که می‌توانند نسخه دیجیتال آن‌ها را تهیه و از طریق خود اپلیکیشن مطالعه کنند.

به غیر از این چند اپلیکیشن، پلفترم‌های بسیاری در کشور وجود دارند که سعی دارند فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در میان مردم گسترش دهند. اپلیکیشن‌های بانک کتاب پایتخت، فراکتاب، بوکاپو و … از این دسته پلفترم‌ها هستند.

با توجه به اینکه سرانه مطالعه در ایران هر ساله در حال کاهش است، وجود این اپلیکیشن‌های که به نوعی به افراد کمک می‌کنند که دسترسی بیشتری به کتاب داشته باشند، می‌تواند باعث بالا رفتن سرانه مطالعه کشور شوند.

یکی از مزیت‌های تمامی این اپلیکیشن‌های کتاب خوانی این است که افراد می‌توانند به کتاب‌های با موضوعات مختلف از قبیل داستان، رمان، روانشناسی، مدیریت و کسب‌وکار، موفقیت، فلسفه، اقتصاد و… دسترسی پیدا کننند.

۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 22083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha