شاخص کل بورس در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد ایستاد / افزایش تقاضا در خودرویی‌ها با مصوبه جدید مجلس + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۱۵۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل مثبت کار خود را آغاز کرد. در اواسط بازار شاهد سبزپوشی بیشتر نمادها در بازار بودیم ولی نهایتا در دقایق پایانی، بازار با برتری فروشندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۲۶ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۱۵۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل مثبت کار خود را آغاز کرد. در اواسط بازار شاهد سبزپوشی بیشتر نمادها در بازار بودیم ولی نهایتا در دقایق پایانی، بازار با برتری فروشندگان به کار خود پایان داد.

با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر اجازه وارادات به تولیدکنندگان حقیقی و حقوقی به شرط صادرات محصولات خود،تحرکی در گروه خودرو و قطعات ایجاد شد و تقاضا برای سهم های این گروه بیشتر شد. خبمهن و خگستر همچنان پرچمدار خودرو و قطعات بودند.

در گروه فلزات اساسی فولاد و فملی با فشار فروش همراه بودند و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشت. فنفت تک نماد صف فروشی گروه بود. اما نماد ذوب معاملات متعادل و مثبت ولی کم حجمی داشت.

بانکی ها نیز روز متعادلی را سپری کردند. لیدرهای گروه، وتجارت و وبملت و وبصادر نیز در محدوده ۰.۵ الی ۱ درصد مثبت معامله شدند.

گروه پالایشی در غیاب شپنا معاملاتی متعادل داشتند و بزرگان گروه از جمله شبندر و شتران پرحجم و در نزدیکی قیمت صفر به معاملات خود پایان دادند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. گروه دارویی و غذایی متعادل رو به مثبت معامله شدند.قندی ها نیز متعادل بودند.در گروه محصولات شیمیایی پترول بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد. کانه های فلزی نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان باگرایش مثبت داد و ستد شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به ولیز با صف خرید در قیمت ۲۸۷.۴ تومان اشاره کرد که در نهایت با صف فروش ۸ میلیونی در دامنه منفی خود همراه شد. 

رشد ۲ هزار و ۱۵۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲ هزار و ۱۵۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۸۹ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شفن، شستا، شپدیس بیشترین تاثیر مثبت و سهام فولاد، فارس، ومعادن، فملی بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی بورس، پترول، شستا، سپید، غکورش، برکت، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۹ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۹ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۲۴۳  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۶ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام سمگا، فرابورس، کوثر، شاوان، شجم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، فرابورس، توسن مدیریت، سپیدار، کرمان، گدنا است.
 

انتهای پیام./

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 22064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha