یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

معاون پارلمانی رییس جمهوری از معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس رییس جمهوری در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: رییس جمهوری در نامه‌ای به رییس مجلس یوسف نوری را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

در نامه آیت الله «سید ابراهیم رییسی» برای معرفی وزیر آموزش و پرورش به قالیباف آمده است: آقای قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، در اجرای ماده ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله جناب آقای دکتر یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به همراه مشخصات، سوابق و رئوس برنامه ایشان جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم. دوام توفیقات جنابعالی و همکاران محترم را از خداوند متعال خواستارم.

به گفته نایب رییس مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش در جلسه یکشنبه ۷ آذر ماه صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش، عضوهیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به مسعود فیاضی برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش رای ندادند.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 22055

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha