ماجرای فروش کیلویی تلفن همراه در فرودگاه امام چه بود؟

اخیرا سازمان اموال تملیکی در واکنش به دستور حاکم شرع این سازمان در خصوص توقف فرایند فروش تلفن همراه به صورت کیلویی موضع گیری مکتوبی انجام داده و در این بین به گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) نیز اشاره شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، سازمان اموال تملیکی در واکنش به دستور حاکم شرع این سازمان در خصوص توقف فرایند فروش تلفن همراه به صورت کیلویی موضع گیری مکتوبی انجام داده و اعلام کرده از انجایی که گمرک این قبیل کالاها را به صورت کیلویی به سازمان تحویل می‌دهد، چالش‌هایی رخ داده می‌دهد و در این بین به گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) نیز اشاره شده است.

علی سلیمانی، مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی گفت: با توجه به استقرار سامانه تعیین ارزش گمرک از چندین سال قبل بحث ارزش و تفکیک گوشی‌های تلفن همراه به صورت‌مشخص انجام شده و هیچ‌ مورد ابهامی در این خصوص وجود ندارد.

در متن پاسخ به این مدیر کل سازمان به حاکم شرع سازمان اموال تملیکی آمده است، گمرک فرودگاه اطلاعات اولیه کالا را بر اساس وزن و یا نگله در اظهارنامه‌ها برای محاسبه انبارداری و باربری ثبت می‌کند و این یک تعرفه بین المللی در تمام کشورها است و بر همین اساس اطلاعات کالایی به سازمان منعکس شده است. پس از ثبت اطلاعات اولیه کالا در سازمان، مدیر استان نیز بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی از گمرک اقدام به مکاتبه جهت اخذ اذن شرعی می‌کند  (نامه شماره ۱۲۹۰۵ ۰۰۰ مورخ ۸/۵ ۱۴۰۰).

در ادامه مکاتبه حاکم شرع سازمان با مدیر کل سازمان اموال تملیکی قابل مشاهده است.

ماجرای فروش کیلویی تلفن همراه در فرودگاه امام چه بود؟ |  واکنش گمرک فرودگاه به ادعای تازه اموال تملیکی

در همین خصوص سلیمانی، مدیر کل گمرک فرودگاه امام تاکید کرد: به هیچ عنوان این موضوع صحت نداشته و اظهار نامه‌های‌ متروکه گمرک به صورت شفاف و مشخص و تفکیک شده کالا را به مرجع تحویل گیرنده یعنی سازمان اموال تملیکی تحویل می‌دهد.

وی افزود، با توجه به استقرار سامانه تعیین ارزش گمرک از چندین سال قبل بحث ارزش و تفکیک گوشی‌های تلفن همراه به صورت‌ مشخص انجام شده و هیچ‌ مورد ابهامی در این خصوص وجود ندارد.چرا که با وجود سیستم و سامانه تعیین ارزش که در آن دیتا هزاران قلم‌کالا از جمله مدل‌های مختلف تلفن همراه وجود دارد به سادگی ‌گمرکات کشور فرایند تعیین ارزش را انجام داده و تشریفات گمرکی اعم از متروکه مطابق مقررات انجام‌ می‌شود.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 22041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha