برخی از بازارهای صادراتی را از دست داده ایم

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بخش‌های مختلفی دارد که دولت از آنها غافل شده و نتوانسته است به اهداف این سیاست‌ها دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط دولت، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بخش‌های مختلفی دارد که دولت از آنها غافل شده و نتوانسته است به اهداف این سیاست‌ها دست پیدا کند، یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری در تمامی زوایای صنعت، معدن و کشاورزی است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی پرهیز از اسراف و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است تا از هدر رفت تولیدات داخلی جلوگیری کنیم، ادامه داد: تولید کالا و افزایش ارزش افزوده تولیدات نیز از محورهای اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی دارای اصولی است، عنوان کرد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن به معنی استفاده از ظرفیت‌های کشور مانند آب، خاک و نیروی کار برای تولید است، باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی حرکت کنیم زیرا منجر به حفظ ارزش پول ملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برون‌زا بودن اقتصاد از اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: نمی‌توان تنها بر روی اقتصاد داخلی تکیه کرد، بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بازارهای بین‌المللی و هدف را تصاحب کنیم اما در حال حاضر برخی از بازارهای صادراتی را از  دست داده ایم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سمت خصوصی سازی و مردم بنیان بودن اقتصاد کشور گام برداریم و سرمایه‌های مردمی را هدایت کنیم، گفت: دانش بنیان و عدالت محور بودن اقتصاد از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، نباید تعداد محدودی در کشور درآمد داشته و مابقی زیر خط فقر زندگی کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا نشده و این موضوع باعث کاهش ارزش پول ملی شده که لطمه سنگینی به تولید و اشتغال کشور وارد می‌کند.

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 2201

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha