ایران نیست ولی ایرانی‌ها هستند!/آغاز مسابقات جهانی کاراته + عکس

هرچند تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای جهانی امارات به دلیل آنچه ابتدا عدم صدور ویزا و سپس تست مثبت کرونا خوانده شد غایب است اما ایرانیانی هستند که در این مسابقات به میدان می روند.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، اوایل هفته جاری خبر رسید که تیم ملی کاراته کشورمان علیرغم صرف هزینه های میلیاردی برای تدارک و آمادگی ، برگزاری اردوهای طاقت فرسا و البته مسابقات انتخابی پر حاشیه به علت آنچه ابتدا عدم صدور ویزای امارات و سپس تست کرونای مثبت ۴ ورزشکار خوانده شد از حضور در مسابقات جهانی دوبی ۲۰۲۱ انصراف داد. خبری تلخ و دور از تصور که گفته می شود به دلیل حضور ۵ ورزشکار اسرائیلی در جدول رقابتها و تبانی چند کشور عربی برای آسیب رساندن به ورزش ایران ، این تصمیم گرفته شده است. 
اما هرچقدر که جای تیم ایران در این مسابقات خالی است اما همچنان هستند ایرانی هایی که از کشورهای دیگر در این رقابتها به میدان می روند که قطعا قصه هرکدام از آنها متفاوت و شنیدنی است. 

سه نماینده از تیم پناهنده ها هر سه ایرانی 

هامون درفشی پور اولین و شاخص ترین کاراته کار ایرانی است که اصالتا کرمانشاهی است . او پناهنده کاناداست و در المپیک توکیو هم زیر پرچم پناهندگان مسابقه داد. مثل المپیک اما سمیرا ملکی پور که خود از قهرمانان کاراته ایران بوده و سابقه مربیگری تیم ملی دارد به عنوان مربی هامون درفشی پور او را برای مسابقات دسته +۶۷ کیلوگرم همراهی خواهد کرد . ملکی پور هم مثل درفشی پور کرمانشاهی است و هر دو در دوبی و مسابقات جهانی ۲۰۲۱ حضور خواهند یافت . 
 



امیر خانی دیگر عضو تیم کاراته پناهندگان از بلژیک است که او هم در مسابقات جهانی امارات در وزن +۶۰ کیلوگرم به میدان می رود.  او نیز اهل قم بوده و به کشور بلژیک پناهنده شده است. 


 

یک نفر از آمریکا ولی اصالتا ایرانی 

کامران مدنی را نمی توان ایرانی خواند ولی او اصالتا ایرانی و از پدر و مادر ایرانی متولد شده است و جالب اینکه او خودش را در سایت رسمی کاراته آمریکا ایرانی خوانده و در رزومه اش قهرمانی دانشجویان جهان و قهرمانی قاره آمریکا دیده می شود. مادرش فریبا مدنی داور ایرانی مقیم آمریکا و عضو شورای داوری فدراسیون جهانی، کار تدریس در کلاس بازآموزی و ارتقای درجه داوران قبل از مسابقات جهانی را بر عهده داشته و یکی از افراد اثرگذار داوری جهان و آمریکا بوده و پدرش نیز از داوران کاراته است.  کامران مدنی در وزن -۸۴ کیلو در دوبی به روی تاتامی میرود. 

 




 

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 21995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha