رشد ۳ هزار و ۳۴۱ واحدی شاخص کل بورس/ افزایش تقاضا در گروه خودرویی + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۳۴۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۸ واحد رشد داشت. به دنبال اخبار منتشره روز گذشته در رابطه با واگذاری مجدد قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار ، خودرویی ها درغیاب خودرو، خساپا و خپارس با برتری خریداران افزایش قیمت را تجربه کردند. خگستر و خبهمن نمادهای پر تقاضای گروه خودرو و قطعات بودند. رنج مثبت در نمادهای قطعاتی مشهود بود و اکثر نمادهای این صنعت از دامنه منفی به حالت متعادل و مثبت معامله شدند و خپویش تنها نماد صف فروشی گروه  قطعاتی بود.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۲۳ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۳۴۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۸ واحد رشد داشت. به دنبال اخبار منتشره روز گذشته در رابطه با واگذاری مجدد قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار ، خودرویی ها درغیاب خودرو، خساپا و خپارس با برتری خریداران افزایش قیمت را تجربه کردند. خگستر و خبهمن نمادهای پر تقاضای گروه خودرو و قطعات بودند. رنج مثبت در نمادهای قطعاتی مشهود بود و اکثر نمادهای این صنعت از دامنه منفی به حالت متعادل و مثبت معامله شدند و خپویش تنها نماد صف فروشی گروه  قطعاتی بود.

فلزات اساسی با تعادل میان خریداران و فروشندگان داد و ستد شدند. فولاد، فملی،ذوب در دامنه ۱ الی ۰.۵ درصد منفی در حال معامله بودند. فخوز و فجهان نیز نماد های پر تقاضای گروه بودند.

در بانکی ها دو نماد وبصادر و وتجارت در نزدیکی صفر تابلو معامله شدند و بانک ملت با برتری عرضه بر تقاضا همراه بود.  بانک رسالت تک نماد صف خریدی گروه بود.

در گروه پالایشی شبندر،شتران و شپنا پرحجم های گروه بودند و با وجود تلاش زیاد خریداران برای انتقال نماد شبندر به کانال ۷۰۰ تومان، دست عرضه برتری داشت و این نماد با پایانی ۶۸۷ تومان به کار خود پایان داد. نماد شزنگ تک نماد صف خریدی گروه بود.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه کردند. شلرد ، اوره ساز کوچک بازار نیز نماد مورد توجه گروه بود. دارویی ها با آمدن خبر به تعویق افتادن حذف ارز ۴۲۰۰ تا پایان سال، به منفی گرایش پیدا کردند. غذایی ها و سیمانی ها نیز روز نسبتا پرتقاضایی داشتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد غبشهر با ۴.۹  درصد منفی در قیمت ۲.۵۶۲ تومان و صف فروش حدود ۲ میلیونی اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۳۴۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳ هزار و ۳۴۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۴۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۴۳ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فخوز، نوری، کگل، رمپنا، شیراز، خبهمن بیشترین تاثیر مثبت و سهام شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، خبهمن، خگستر، کالا، فسبزوار، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۶۱ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۶۱ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۵۲۹  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۹ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام هرمز بیشترین تاثیر منفی و نمادهای آریاف غصینو، شجم، کوثر، فجهان، اتکای بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، فرابورس، مدیریت، توسن، کرمان، آریا، گدنا است.

انتهای پیام./

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 21951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha