دولت و مجلس با مردم شفاف باشند

زمان آن فرا رسیده که دولت و مجلس وعده‌های خود را عملی کنند زیرا نگاه کلی مردم در مسائل مختلف و از همه مهمتر وضعیت اقتصادی عملگرایی مسؤولان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ یک پیشکسوت بازار سرمایه با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند توسعه است،  گفت: زمانی بخش واقعی اقتصاد می‌تواند خوب کار کند که یک بنگاه تولیدی بتواند تولید خود را با سود منطقی بفروشد.  در غیر این صورت، آن واحد تولیدی در بخش واقعی اقتصاد با مشکل مواجه خواهد شد.

علیرضا عسگری مارانی در این‌باره افزود: زمانی که یک واحد تولیدی با مشکل مواجه می‌شود، توسعه‌ای نمی‌یابد و تولید هم افزایش پیدا نمی کند و بازار ثانویه که حامی بازار اولیه است نیز واکنش‌های منفی از خود نشان خواهد داد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: در بیشتر اوقات مردم با اعتماد و براساس وعده‌های مدیران کشور تصمیم می‌گیرند بنابراین، بخش واقعی اقتصاد کشور با تناقض گویی نمی‌تواند برنامه‌ریزی درستی داشته و خود را با آن تطبیق دهد.

وی با تاکید بر آنکه دولت و مجلس باید با مردم شفاف باشند، اظهار کرد: دولت و مجلس، باید بیشتر به فکر مردم و وضعیت معیشتی آنان باشند و وعده‌های خود را عملی کنند.

عسگری مارانی درباره قیمت‌گذاری دستوری بیان کرد: هر چقدر دولت بخواهد وارد مکانیزم قیمت‌گذاری شود، مصرف کننده نهایی با قیمت بالا کالاهای اساسی را تهیه خواهد کرد زیرا چرخه تولید و فروش ناقص خواهد بود و کالا را با قیمت بالا به دست مصرف کننده می‌رساند.

وی درباره قیمت بنرین گفت: زمانی که قیمت جهانی نفت در زمان شروع کرونا پایین آمد دولتمردان ما قیمت بنزین را کاهش ندادند و همچنان قیمت بنزین بالا است و سوال اینجاست که اصرار برای بالا نگه داشتن قیمت بنزین چیست در حالی که قیمت جهانی پایین است.

این خبره بازار سرمایه به نبود مکانیزم انعطاف‌پذیری در ارتباط با قیمت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: نبود این مکانیزم باعث شده مدیران روی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم قیمتی تعیین کنند که با قیمت جهانی کاملاً فاصله دارد و مردم هم براساس آن قیمت‌گذاری، واکنش‌های خوبی از خود نشان نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید به وعده‌های خود جامه عمل پوشانده و مردم را مدام با تناقض گویی مواجه نکند زیرا  موجب گسترش بی اعتمادی خواهد شد ...

این پیشکسوت بازار سرمایه اظهار کرد: دولت و مجلس باید واقعیت را به مردم بگویند و اگر قرار است اوراق منتشر شود باید به جای انکار، راحت به مردم بگویند، زیرا تورمی که پس از آن ایجاد می‌شود بعد از چند ماه در جامعه خود را نشان خواهد داد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 21924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha