افت ۱۷۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ بی اعتمادی سهامداران بازار را منفی کرد + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۳۰۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید. بازار با توجه به بی اعتمادی سهامداران در رابطه با تغییرات عجیب در تصمیمات اتخاذ شده در قیمت گذاری خودرویی ها با گرایش منفی و افزایش عرضه آغاز به کار کرد که این افت قیمتی در نمادهای بزرگ و شاخص ساز، به ویژه در صنعت خودرو، بانک و پالایش مشهودتر بود. در میانه بازار تقاضا کمی در بازار جان گرفت و مقداری از افت شاخص کاسته شد اما در نهایت بازار با بیش از ۴۰۰ نماد معاملاتی در محدوده منفی که حاکی از قدرت نمایی فروشندگان داشت به کار خود پایان داد و شاخص کل با افت حدود ۱۷ هزار واحدی رو به رو شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌شنبه ( ۲۲ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۳۰۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۳۴۱ واحد افت داشت. بازار با توجه به بی اعتمادی سهامداران در رابطه با تغییرات عجیب در تصمیمات اتخاذ شده در قیمت گذاری خودرویی ها با گرایش منفی و افزایش عرضه آغاز به کار کرد که این افت قیمتی در نمادهای بزرگ و شاخص ساز، به ویژه در صنعت خودرو، بانک و پالایش مشهودتر بود.   در میانه بازار تقاضا کمی در بازار جان گرفت و مقداری از افت شاخص کاسته شد اما در نهایت بازار با بیش از ۴۰۰ نماد معاملاتی در محدوده منفی که حاکی از قدرت نمایی فروشندگان داشت به کار خود پایان داد و شاخص کل با افت حدود ۱۷ هزار واحدی رو به رو شد.

گروه فرآورده های نفتی با گرایشات منفی همراه بودند. شبندر با بیش از ۱۶۹ میلیون حجم معامله با ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد.

شاوان با اعلام افزایش سرمایه ۶۰۰% از محل سود انباشته نماد مثبت گروه پالایشی بود و شپاس، شنفت و شزنگ صف خریدی های گروه بودند.

گروه خودرو و قطعات با توجه به افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد و منتفی شدن افزایش قیمت کارخانه در غیبت خودرو، خپارس، خساپا که تا اوایل آذرماه تعلیق شدند، با فشار فروش یکپارچه همراه شدند. خبنیان تک نماد مثبت قطعاتی ها بود.

گروه بانکی نیز همسو با کلیت بازار جو منفی را تجربه کردند نمادهای وبملت، وتجارت، وپارس در کف قیمت روزانه خود بسته شدند.

گروه فلزات اساسی با نوسانات منفی همراه بودند. فولاد پرحجم ترین سهم گروه در حوالی ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساند. نمادهای فافق، وسدید صف خرید های گروه بودند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به  کار خود خاتمه داد. گروه محصولات شیمیایی و سیمانی با افت قیمت و نوسانات منفی دادوستد شدند. گروه دارویی و غذایی مورد توجه بازار قرار گرفتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به کالا با افت ۵ درصدی در قیمت ۳.۵۶۱ تومان و صف فروش ۶ میلیونی اشاره کرد.

افت ۱۷۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۷ هزار و ۳۰۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۳۴۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۳ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، فولاد، شستا، شپنا، شتران، وبملت، کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، وبملت، فملی، شبندر، برکت، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۶۹ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۴۷۸  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۲ میلیون معامله به ارزش حدودی ۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، صبا، زاگرس، فرابورس، شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، کرمان، آریا، مدیریت، فرابورس، سمگا است.

انتهای پیام./

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 21917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha