همه حواشی فدراسیون بدنسازی با مدیریت نصیرزاده/ پای معاون اول روحانی در میان است؟

فدراسیون بدنسازی در روزهای اخیر به اندازه چند سال همه فدراسیون ها، ورزش ایران را به دردسر انداخته است. حواشی متعدد ، ویدیوهای عجیب و غریب اخباری ناگوار که ورود سریع وزارت ورزش و حتی مجلس به موضوع را می طلبد.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  میگویند اصالتا کرمانی است و همچون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه پیام نور ، با سفارش مستقیم اسحاق جهانگیری به ریاست فدراسیون بدنسازی رسیده است چیزی شبیه شایعاتی که برای مازیار ناظمی دیگر کرمانی ورزش و رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به گوش رسیده است. عبدالمهدی نصیرزاده هرچند یک چهره دانشگاهی شناخته می شود اما حضورش در راس فدراسیون بدنسازی این روزها ، حاشیه را از حد گذرانده و کار به جایی رسیده که در یک هفته ۳ ورزشکار ایرانی پناهنده شده و حتی یکی از آنها با ناجوانمردی هرچه تمام مدیران ورزش کرمان را تخریب کرده است . نام بردن از شهید قاسم سلیمانی افتخار مردم کرمان برای توجیه پناهندگی ، لغو سفر ورزشکاران ایرانی به لبنان و بهانه کردن موضوعات امنیتی ، درگیری های متعدد و زد و خورد همه و همه فقط بخشی از حواشی این روزهای بدنسازی است که صدای ورزشکاران و اهالی این رشته را درآورده تا جایی که خواهان برکناری نصیرزاده شده اند.  

حضور همزمان در بدنسازی و کشتی 
نصیرزاده پس از اینکه انتخابات کشتی را به علیرضا دبیر باخت از سوی او به عنوان رئیس سازمان لیگ کشتی انتخاب شد . علیرضا دبیر معتقد بود که نصیرزاده چون توانسته رای بالایی از مجمع کشتی بگیرد پس نشان داده که قدرت رایزنی خوبی دارد و لذا میتواند در جذب تیم های مختلف و اسپانسرها برای لیگ کشتی هم موفق باشد . اما چندی بعد نصیرزاده برای دومین بار کاندیدای سمت ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد . وی که قبلا یک بار انتخابات بدنسازی را به ناصر پورعلی فرد باخته بود این بار در غیاب وی که به دلیل بازنشستگی باید کنار می رفت ، خیلی راحت به ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رسید ولی همان موقع هم شایعه حمایت کرمانیهای هیات دولت از مرتضی بانک و شخص اسحاق جهانگیری معاون اول دولت قبلی شنیده می شد مخصوصا اینکه گفته می شد نصیرزاده از جهانگیری ریاست بر یک فدراسیون را طلب کرده است.
حضور همزمان نصیرزاده در بدنسازی و سازمان لیگ کشتی حاشیه های زیادی داشت . مثلا رئیس هیات کشتی اصفهان که در گفتگو با فارس از نصیرزاده انتقاد کرد " نصیرزاده با فعالیت همزمان در کشتی و بدنسازی، شان هر دو رشته را زیر سوال برده است. مصطفی میرزایی در خصوص مشکلاتی که در سازمان لیگ کشتی وجود دارد، اظهار داشت: سازمان لیگ ضعف‌هایی دارد که به وفور مشاهده می‌شود چرا که نصیرزاده رئیس سازمان لیگ متخصص نیست و برنامه ندارد. نصیرزاده هم رئیس فدراسیون بدنسازی است و هم سازمان لیگ. به همین دلیل فکر می‌کنم خیانت بزرگی به جامعه کشتی و بدنسازی می‌کند.رئیس هیات کشتی اصفهان یادآور شد: یک رئیس فدراسیون با آن مشغله کاری که باید وقت خود را برای بدنسازی بگذارد، نمی‌تواند در سازمان لیگ کشتی هم موثر باشد. ما هیچ لیگی نداریم. نصیرزاده نه تنها باری از روی دوش فدراسیون برنداشت، بلکه بار را اضافه کرده است. رئیس سازمان لیگ هیچ کاری نکرد و حتی ما مسابقات پایه و دسته یک را هم نداشتیم. برخی دوستان اصرار داشتند نصیرزاده باید استعفا کند اما او از آقای دبیر خواهش کرد تا بماند.میرزایی افزود: نصیرزاده دنبال کار تبلیغاتی است و چون کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود، می‌خواهد خودش را اینجا نشان دهد. من فکر می‌کنم با این کار شان بدنسازی هم زیر سوال می‌رود. مگر او در فدراسیون بدنسازی کاری ندارد؟ باید هرچه سریعتر این فشار از روی دبیر برداشته شود.

اما علیرضا دبیر هفته پیش در گفتگوی مطبوعاتی خود پیرامون مساله سازمان لیگ فدراسیون کشتی، گفت: "از نصیرزاده راضی هستیم و شرط‌مان برای حضور او در فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام، تداوم حضور در کشتی بود. ایشان دو، سه بار هم استعفا داده اما من قبول نکردم. تابع دستورات قانون هستیم و ریاست سازمان لیگ کشتی شغلی نیست که نصیرزاده بخواهد دوشغله باشد. از لیگ برتر کشتی هم راضی بودیم و او حضور خوبی داشته است."


 

ماسک نمیزنم 

حواشی ریس فدراسیون بدنسازی البته کمتر از حواشی فدراسیون متبوعش نیست . تسنیم می نویسد " نصیرزاده در حاشیه دیدار روسای فدراسیون‌ها با هیئت اعزامی از کمیته ملی المپیک افغانستان؛  از ماسک استفاده نکرده بود و به همین دلیل خبرنگاران از وی خواستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کند. وی اما در واکنش به درخواست خبرنگاران گفت: از ماسک استفاده نمی‌کنم تا شما سوژه داشته باشید." او  که بار دیگر با اعتراض خبرنگاران روبه‌رو شد، ضمن تاکید مجدد بر عدم استفاده از ماسک اظهار داشت: من واکسن زده‌ام و اگر مریض شوم شما ویروس کرونا را به من منتقل کرده‌اید." جالب اینکه وی در پاسخ به این سوال که شما در کدام گروه برای دریافت واکسن قرار داشتید، گفت: یکی از اسپانسرهای فدراسیون واکسن وارد کرده و من تزریق کردم.

درگیری خونین در حاشیه لیگ پاورلیفتینگ

چندی بعد خبر رسید که در حاشیه برگزاری رقابت های لیگ پاورلیفتینگ در مجموعه ورزشی آزادی درگیری خونینی رخ داد و طی آن یکی از اعضای تیم کرمانشاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. این در حالی بود که فقط یک روز از خبر جنجالی سیلی و فحاشی سرپرست تیم هیات کرمانشاه به یکی از داوران حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ پاورلیفتینگ می گذشت. 
این بار اما ورزشکاران تیم هیات کرمانشاه پس از کسب عنوان سومی لیگ پاورلیفتینگ در حالیکه در محوطه چمن بیرون از سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مشغول صرف ناهار بودند، به یکی از هم تیمی هایشان حمله کردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. شدت این حمله به حدی بود که به گفته ورزشکار مضروب و تعدادی از افراد حاضر در محل درگیری، اعضای تیم همگی به سمت سعید کاکولکی حمله ور شدند و با ضربات مشت و لگد چانه و بینی او را شکستند تا جاییکه خون زیادی از صورت او سرازیر شد.

ورود به گرجستان ممنوع

چند ماه پیش خبر رسید که مسئولان گرجستان از ورود تیم پرورش اندام ایران به این کشور برای حضور در رقابت‌های گرندپری جلوگیری کردند و مشخص شد که میان آنچه مسئولان فدراسیون از پروتکل های کرونایی رعایت کرده اند با آنچه دولت گرجستان مد نظر داشته تفاوتهایی بوده است همان موقع مسعود روشنی سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص مشکل به‌وجودآمده در اعزام تیم پرورش اندام به مسابقات گرندپری گرجستان اظهار داشت: گرجستان با تغییر قوانین خود برای کنترل ویروس کرونا بسیار روی این موضوع حساسیت دارد و برای ورود به این کشور افراد یا بایستی واکسن زده باشند یا بایستی ۱۵ روز قبل از سفر از ۵ وزارتخانه آن کشور مجوز ورود اخذ کنند. با این حال تیمی که از ایران به تفلیس پرواز کرد، با هماهنگی دکتر قاسمی، سفیر ایران در گرجستان اعزام شد و حتی طبق مذاکراتی که داشتیم، ایشان اعلام کرده بودند با توجه به پیگیری فدراسیون گرجستان مشکلی برای ورود تیم ایران پیش نخواهد آمد.متأسفانه به‌خلاف مذاکرات انجام‌شده، بعد از رسیدن به فرودگاه تفلیس از ورود تیم ایران جلوگیری به‌عمل آمد، البته این مشکل فقط مختص به تیم ایران نبود و تیم‌های قبرس و سوریه نیز به همین شکل از سوی گرجستان برگشت داده شدند.

پسر باجناق مسافر ثابت اسپانیا
نصیرزاده که گویا حتی پیش از ریاست فدراسیون بدنسازی به سفر اسپانیا علاقمند بوده از بدو حضورش در فدراسیون ، با انبوهی از سفرهای تیم های متبوعش به اسپانیا مواجه شد که برایش حسابی دردسر ساز شد. چرا که در خلال یکی از سفرها به اسپانیا، مشخص شد که شخصی به نام ایوبی بدون اینکه سمتی در تیم داشته باشد، صرفا به عنوان مترجم با تیم ملی پرورش اندام همراه شده است. ایسنا در این باره نوشته " تا به اینجا مشکل خاصی وجود ندارد هرچند که از میان مربیان هم می شد چنین فردی را برای ترجمه انتخاب کرد اما موضوع وقتی جالب می شود که فهمیدیم آقای ایوبی نسبت دوری هم با مهدی نصیرزاده رییس فدراسیون دارد و پسر باجناق وی محسوب می شود!  " و البته سایر رسانه ها نیز اخبار مشابهی را با این مضمون منتشر کردند " در شرایطی که مدیر تیم‌های ملی بدنسازی ایران به همراه یکی از ملی پوشان به علت عدم صدور روادید نتوانستند در این سفر همراه تیم ملی باشند، فرزند باجناق رییس فدراسیون بدنسازی و رییس هیات فارس، به همراه تیم ملی عازم اسپانیا شدند." و " در حالی که رییس فدراسیون می توانست یکی از نفرات کادر اجرایی فدراسیون در کمیته روابط بین‌الملل را به عنوان مترجم عازم این سفر کند، فرزند باجناق وی تحت عنوان مترجم عازم اسپانیا شده است. " این در حالی است که اعزام فرزند باجناق فقط منحصر به یک سفر نبوده و در سفرهای بعدی هم ویدیوی هایی منتشر شد که نشان میداد فرزند باجناق رییس فدراسیون در کنار تیم در اسپانیا حضور دارد. 

دست کرونایی با خانم ها 

اقتصاد آنلاین هم در گزارش مشابهی از سفر تیم ملی بدنسازی به اسپانیا آورده است " همچنین در اتفاقی دیگر و بر اساس فیلم های موجود، اعضای تیم ایران در فیتنس تیمی که مقام دوم را کسب کرده‌اند، زمانی که بر روی جایگاه حاضر می‌شوند با خانم‌ها نیز «دست کرونایی»  می‌دهند و مشت‌های گره شده را به مشت خانم‌های حاضر بر روی جایگاه می‌زنند. " 


پسر باجناق و همسر در لیست واکسن
اما این پایان حاشیه ها نبود چرا که در آستانه یک سفر دیگر به اسپانیا بازهم رئیس فدراسیون بدنسازی حاشیه آفرید و لیست افرادی که او برای دریافت واکسن معرفی کرده بود لو رفت. ایسنا در این باره می گوید " رقابت های آرنولد کلاسیک از ۲۶ تا ۳۰ شهریور به میزبانی سویل اسپانیا برگزار شد که رییس فدراسیون بدنسازی که چندی پیش فرزند باجناق خود را به عنوان مترجم تیم به اسپانیا برده بود، اینبار نیز نام همسر، مسئول دفتر و تعدادی دیگر از افراد را در لیست دریافت واکسن برای سفر به اسپانیا گنجانده است. عبدالمهدی نصیرزاده رییس جوان فدراسیون بدنسازی که با تلاش های گسترده سرانجام موفق شد ریاست فدراسیون بدنسازی را بر عهده بگیرد، در نامه ای به فدراسیون پزشکی ورزشی، لیست ۳۶ نفره ای به عنوان مسافران اسپانیا برای دریافت واکسن معرفی کرده است. در این نامه و لیست پیوست آن ، نام همسر، مسئول دفتر و یا همسر یکی دیگر از مسئولان فدراسیون بدنسازی برای دریافت واکسن سفر به اسپانیا به چشم می خورد." 
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همسر نصیرزاده پیش از این در چند فدراسیون نایب رییس بانوان بوده است و از چهره های دانشگاهی ورزشی است  اما نام همسر رییس فدراسیون بدنسازی در این لیست در حالی به چشم می خورد که وی سمتی در فدراسیون بدنسازی ندارد و مشخص نیست چرا نام وی و دیگر افراد غیر مرتبط با سفر یک تیم ورزشی به اسپانیا در لیست معرفی شده به فدراسیون پزشکی ورزشی وجود داشت.


درگیری در فرودگاه 

هفتاد و پنجمین دوره رقابت‌های پرورش اندام قهرمانی جهان به میزبانی سانتاسوسانای اسپانیا به پایان رسید و تیم اعزامی ایران موفق شد با کسب  ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز، عنوان قهرمانی را در مجموع تمامی رشته‌ها به خود اختصاص دهد. نکته مهم اینکه علی رغم نتایج خوب این دوره، مسابقات بدون حاشیه به پایان نرسید و در حین برگزاری این مسابقات یکی از قهرمانان با این استدلال که حق او خورده شده است قصد ایجاد حاشیه و درگیری با مسئولان فدراسیون جهانی را داشته که همین امر تبعاتی را برای این عضو تیم ملی داشته است.

خبرورزشی در این باره نوشته است " تبعات اعتراض این عضو تیم ملی در طول مسابقات، هنگام بازگشت ملی پوشان به فرودگاه مشخص می شود و یکی از اعضای تیم با انتقاد از رفتار هم تیمی‌اش با او درگیر می شود و توسط یک جسم سخت به سر او آسیب جدی وارد می کند.خونریزی از ناحیه سر برای این ملی پوش شرایط را حاد می کند اما به دلیل حرکت به سمت فرودگاه این فرد به بیمارستان منتقل نمی شود و پس از آنکه بامداد سه شنبه هفته قبل تیم ملی به ایران می رسد او را با آمبولانس به یکی از بیمارستان‌های تهران انتقال می دهند تا تحت مداوا قرار گیرد.از بیمارستانی که این ملی پوش بستری شده کسب اطلاع کردیم که شرایط او به علت خونریزی زیاد وخیم بوده و برای عمل جراحی آماده شده است."

پناهنده ها 

اما هفته گذشته و در پایان رقابتهای پرورش اندام قهرمانی جهان ،  خبر رسید که  دو عضو تیم ملی پرورش اندام به همراه سایر اعضا به ایران برنگشتند و در اسپانیا مانده‌اند. امیر غلامزادگان و حسین پیری دو ملی پوش همراه تیم ملی بدنسازی ، ورزشکارانی بودند که به ایران برنگشته‌اند و گفته می‌شود قصد پناهندگی دارند. در همین ارتباط جی پلاس نوشته " مسعود روشنی سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ، در این خصوص اظهار کرد: در مورد غلامزادگان و پیری باید بگویم هر دو نفر از قهرمانان خوب ما هستند. داستان به این قرار است که زمان اهدای جوایز دو ورزشکار ما حضور نداشتند و اعضای کادر فنی وارد استیج می‌شوند و غلامزادگان و پیری کمی دیر به مراسم می‌رسند که کادر فنی می‌گویند می‌خواهند مدال بدهند و باید زودتر می‌آمدید. یک بحث کوچک به خاطر حضور نداشتن قهرمانان ما و اینکه باید زمان اهتزاز پرچم حاضر می شدند، پیش آمد. او افزود: وقتی من با رئیس فدراسیون صحبت کردم گفت از آن ساعت به بعد دو ملی پوش در هتل دیده نشدند و زمان بازگشت تیم هم نبودند. به نظر من با توجه به اینکه پاسپورت‌ها دست خودشان بوده و با توجه به کدورت پیش آمده خودشان به ایران برمی‌گردند چون ویزا هر دونفر هنوز زمان دارد! روشنی در ادامه تصریح کرد: پناهندگی مسجل نیست چون هنوز هیچ چیزی از این دو ورزشکار نمی‌دانیم بنابراین در حال رایزنی هستیم که ببینیم دقیقا چه اتفاقی رخ داده است و اگر اقدام کرده باشند باید بگوییم حقیقت دارد. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد هر دو ورزشکار خیانت کردند چراکه غلامزادگان و پیری از این فرصت سو استفاده کرده‌اند.   سخنگو فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان در پاسخ به این سوال که به نظرتان آیا امکان اینکه این اتفاق از سر لجبازی و ترساندن فدراسیون بوده و هر دو ملی پوش دوباره به ایران برگردند وجود دارد یا خیر، گفت:  من که در کنار تیم نبودم و با همراهان که صحبت کردم گفتند این اتفاق افتاده اما با توجه به شناختی که دارم فکر نمی‌کنم این دو ورزشکار آن قدر تفکر بچه‌گانه‌ای داشته باشند که بخواهند قهر یا لجبازی کنند. هر مسئله‌ای است باید تا دو سه روز آینده منتظر بمانیم. به هر حال پناهندگی احتمالی است که رسانه‌ها می‌دهند اما باید ببینیم ملی پوشان ما به چه سرنوشتی دچار شدند،  چه اتفاقی افتاده است و اینکه مراجعت خواهند کرد یا نه؟

رکنا هم در این باره نوشته است : " طبق اخبار ارسالی از اسپانیا، روز گذشته که تیم ملی قرار بود هتل دن آنخل شهر سانتاسوسانا را به مقصد فرودگاه بارسلون ترک کند با غیبت پیری و غلام‌زادگان مواجه می شود. آن ها بی خبر هتل را ترک کرده و به مقصدی نامعلوم رفته بودند. مسئولان تیم ملی که از این اتفاق دستپاچه شده بودند هرچه گشتند این دو نفر را پیدا نکردند." 

اما امیر غلامزادگان به همه تکذیب های بی پایه و اساس پایان داد و با این پست اینستاگرامی شایعه پناهندگی اش را تقویت کرد.  امیر غلام‌زادگان  نوشت: «هرکجا هستم باشم، آسمان مال من است!»

یک درگیری دیگر؟ 

طرفداری یک روایت دیگری را هم به این ماجرای پرحاشیه اضافه کرده که از درگیری دیگری هم در فرودگاه قطر و تهران خبر میدهد " تیم ملی درحالی به وطن آمد که یک ملی پوش پرورش اندام که از نتیجه اش ناراضی بود در فرودگاه دوحه با هم تیمی خود درگیر شد. درگیری که موجب آسیب او از ناحیه سر و صورت شد. به همین خاطر در فرودگاه بعد از ملی پوشان از گیت خروج رد شد تا در تصاویر جشن قهرمانی تیم ملی نباشد. هرچند خونریزی او به حدی بود که به بیمارستان منتقل شد. البته شنیده شده نزدیکان این شخص برای درگیری با مسئولان تیم ملی به فرودگاه رفته بودند که با وساطت تنی چند از بزرگان این رشته قضیه فیصله پیدا کرد."

پناهنده در نروژ
هر دم از این باغ بری می رسد .... هنوز موضوع پناهنده های اسپانیا و بزن بزن در فرودگاه های اسپانیا و دوحه و تهران حل نشده بود که خبر رسید بعد از امیر غلام‌ زادگان و علیرضا پیری دو ملی پوش فیتنس که در جریان مسابقات جهانی بدنسازی اسپانیا از هتل تیم ملی در بارسلون فرار کردند، این بار یک نفر هم در نروژ غیبش زده است . طرفداری می نویسد " به گفته برخی منابع موثق امیر اسدالله زاده ملی پوش پاورلیفتینگ کشورمان که همراه با تیم ملی در رقابت های جهانی نروژ به سر می برد از صبح چهارشنبه غیبش زده و هتل تیم را ترک کرده است.


جمهوری اسلامی در لبنان امنیت ندارد؟
اما پس از این قرار بوداعضای تیم ملی پرورش اندام  ایران  برای حضور در رقابت‌های آسیایی به لبنان اعزام شوند که در اقدامی تعجب‌برانگیز، فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام اعلام کرد به دلیل «شرایط نامساعد امنیتی کشور لبنان» این سفر منتفی شده است. روابط عمومی فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام روز جمعه ۲۱ آبان، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «درحالی‌که تمام برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام برای حضور پرقدرت تیم ملی با ۲۴ ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور لبنان و شهر بیروت انجام شده بود، اما متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در کشور لبنان که به‌عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شده است، سفر ملی پوشان به این کشور منتفی شد.» در این خبر آمده است که فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان «برای حفظ سلامت ورزشکاران» این سفر را لغو کرده است. خبر لغو سفر ملی‌پوشان پرورش اندام ایران به لبنان در حالی منتشر شد که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران امروز پس از چند روز اقامت در لبنان این کشور را به سمت اردن ترک کردند. البته برخی ورزشکاران تیم ملی به تابناک گفته‌اند پناهنده شدن سه ورزشکار در سفرهای قبلی و عملکرد رئیس فدراسیون باعث شده است که وزارت ورزش و جوانان به آنان اجازه سفر ندهد.
اما خود نصیرزاده به عنوان رئیس فدراسیون بدنسازی در این باره می گوید : هر ایرانی در بدو ورود به لبنان باید سه روز قرنطینه شود و ما این موضوع را استعلام و ویزا درخواست کردیم، اما پاسخی از کشور میزبان دریافت نکردیم.
 


واکنش دبیر کل کمیته المپیک به پناهنده شدن ورزشکاران بدنسازی

 کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه گفته می‌شود به تیم دیگری از این فدراسیون اجازه اعزام به مسابقات داده نشده است به ایسنا گفت: حتما همه مسئولان ورزش باید در قبال عملکرد و نتایج پاسخگو باشند و مسئول فدراسیون توضیحات لازم  را خواهد داد.  
 

تکذیب پناهندگی ورزشکاران پرورش اندام

عجیب ترین خبر اما  این بود که پناهندگی ورزشکاران پرورش‌اندام از سوی رئیس فدراسیون تکذیب شد.  عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی درباره عدم بازگشت دو ملی پوش ایران از رقابت های جهانی اسپانیا و شایعه پناهندگی آن ها مصاحبه ای کرد و گفت: «غلام‌زادگان» و «پیری» که سه مدال طلا و یک نقره در مسابقات اسپانیا کسب کردند، موقع توزیع مدال در سالن نبودند و کادرفنی تیم‌ملی آنها را توبیخ و همین باعث دلخوری شد.

اوج حماقت و پلشتی

درست در شرایطی که رئیس فدراسیون بدنسازی سعی در عادی انگاری شرایط داشت اما شب گذشته ویدیوهایی از امیر اسدالله‌زاده عضو تیم ملی پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات جهانی نروژ شرکت کرده بود و از بازگشت به ایران خودداری کرده و برای درخواست پناهندگی راهی آلمان شده است ، منتشر شد. اسدلله زاده که به شکل واضحی تلاش در کسب پناهندگی سیاسی دارد و به دنبال این است تا با یک اتهام سیاسی بتواند هرچه سریعتر پرونده پناهندگی و وطن فروشی اش را به جریان بندازد در این مصاحبه ویدیویی که در فضای مجازی هم منتشر شده می گوید  «سرپرست تیم سردار رضا فیروزی اصرار داشت پیراهنی را بپوشیم که عکس قاسم سلیمانی روی آن نقش بسته. گفتم این اقدام با مقررات ورزشی در تضاد است و منجر به محرومیت‌مان خواهد شد اما تهدید کرد که اگر امتناع کنم، در ایران با برخورد جدی مواجه خواهم شد».
اسدالله‌زاده در ادامه مصاحبه خود که به وضوح نشان از درماندگی او در مسیر پناهندگی است می گوید: «به سردار فیروزی که نایب رئیس فدراسیون پرورش اندام است گفتیم آب بخرد اما ایشان گفت بروید و در توالت آب بخورید! این شان قهرمانان ورزش ایران است. اگر بودجه کم بود چرا ۸ نفر همراه شامل حراست را با چهار ورزشکار به نروژ فرستاده‌اند؟ چرا بودجه ورزش را برای هزینه گزاف هتل و بلیت آن هشت نفر هزینه کردند؟».
او با انتقاد از رئیس فدراسیون پرورش اندام گفت: «آقای نصیرزاده مثل سایر مسئولین ورزش، منافع شخصی را در اولویت قرار می‌دهد تا پستش را حفظ کند. مثلاً وقتی فساد مالی در هیئت استانی را افشا کردم، گفت نمی‌توانم با آنها درگیر شوم چون در انتخابات بعدی به رای‌شان نیاز دارم.»



درگیری در هتل 
اما درست همزمان با این ویدیو ، ویدیوی دیگری هم در فضای مجازی دست به دست شد که از درگیری اعضای تیم ملی بدنسازی ایران اعزامی به لبنان خبر می دهد . افراد معترضی که به لغو سفرشان به لبنان شدیدا اعتراض دارند و در این ویدیو مشخص است که استعفای نصیرزاده را مطالبه می کنند. 

 

و یک ویدیوی دیگر که در آن یکی از ورزشکاران اعزامی به لبنان بدون لباس ، با لهجه یزدی گریه می کند و اشک ریزان از آمادگی اش برای اعزام می گوید: 

 

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 21912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha