سیارک مرموز اطراف زمین تکه‌ای از ماه است!

براساس تحقیقی جدید به نظر می‌رسد سیارکی با قطر ۱۹۰ فوت که به سمت زمین حرکت می‌کند، در حقیقت بخشی از ماه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیلی میل، این سیارک «کامو اوالوا (Kamo oalewa)» نام دارد و ۵ سال قبل کشف شد، اما تحلیل نورهای منعکس شده از این صخره فضایی ۱۹۰ فوتی نشان می‌دهد از موادی مشابه مواد معدنی تشکیل شده که در نمونه سنگ‌های ماه وجود دارد که در مأموریت‌های آپولو ناسا به زمین ارسال شده‌اند.

گروهی از محققان دانشگاه آریزونا این پژوهش را انجام داده‌اند. آنها هنوز نمی‌دانند این صخره فضایی از ماه جدا شده زیرا تاکنون هیچ سیارک شناخته شده دیگری که از ماه باشد، رصد نشده است.

البته ممکن است این سیارک خرده آوار ناشی از برخورد یا تجزیه گرانشی یک جسم بزرگ‌تر طی برخورد نزدیک با زمین و ماه باشد.

یک سرنخ دیگر از گذشته این سیارک، مدار آن به شمار می‌آید که مشابه مدار زمین با اندکی مایل است.

به گفته رنو مالهوترا یکی از مؤلفان پژوهش و استاد علوم سیاره‌ای دانشگاه آریزونا و راهبر بخش تجزیه و تحلیل مداری این پژوهش، کامو اوالوا شبیه دیگر سیارک‌های نزدیک به زمین نیست. او در این باره می‌گوید: «بعید است یک سیارک نزدیک به زمین به طور خود به خود در مداری شبه ماهواره‌ای مانند کاموئوالوا حرکت کند. البته سیارک برای مدتی طولانی در این مدار نمی‌ماند. ما تخمین می‌زنیم سیارک حدود ۵۰۰ سال قبل وارد این مدار شده و احتمالاً ۳۰۰ سال آینده در همین مدار بماند.

سیارک مذکور در سال ۲۰۱۶ میلادی با کمک تلسکوپ PanSTARRS کشف شد و قطر آن بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ فوت تخمین زده می‌شود. کامو اوالوا فقط به مدت چند هفته در ماه آوریل از زمین قابل رصد خواهد بود.

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 21895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha