۳ سیگنال خطرناک برای بورس / هفته ترسناک برای سهامداران!

​​​​​​​ قیمت ۲۵ کالا به صورت دستوری اعلام شده است. افزایش قیمت خودرو به شکل دستوری لغو شده است و یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: دولت چاره‌ای جز فروش اوراق ندارد، حتی اگر بورس آسیب ببینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام روند پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد و به شدت از اخبار متفاوت متاثر می‌شواین بار در آخر هفته اخیر سه خبر مهم منتشر شده که از نگاه خیلی از کارشناسان بازار سهام احتمالا در هفته آینده بر روند شاخص تاثیر قابل توجهی بگذارد.

شب گذشته اعلام شد پیرو مصوبه جلسه روز چهارشنبه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور ، قیمت ۲۵ کالای اساسی اعلام شده است. در آن جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری مقرر شده بود که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری سایر نهادهای مرتبط قیمت کالاهای اساسی را ظرف ۲۴ ساعت آینده محاسبه و اعلام کنند.

بدین ترتیب قیمت دستوری اقلامی مثل مرغ، تخم‌مرغ، انواع لبنیات و نان اعلام شده است.

در خبری دیگر اعلام شد که وزارت صمت با افزایش قیمت خودرو مخالفت و این افزایش قیمت لغو شده است.

این اتفاق واکنش‌های متعددی را در پی داشت. به دستور وزارت صمت، شرکت‌های خودروساز داخلی مکلف شدند افزایش قیمت محصولات خود را ملغی کنند.

بسیاری از کارشناسان بازار سهام به این خبر واکنش نشان دادند که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌خوانیم:

«سلام بر صف‌های فروش شنبه ‎#بورس، ‎#خودرو و ‎#خساپا رو بگو که از عرش به فرش میان!»

«‏امنیت سرمایه گذاری وخصوصی سازی واقعی به این میگن، به دستوره فلان،قیمت گذاریِ دستوری با قدرت ادامه دارد کسی نبود به ایشون بگه پارسال ۹۰هزار میلیارد تومان رانت ازجیب سرمایه گذارِ بدبختِ صنعت خودروبه جیب رانتخواران واریزشد؟ تولیدواقتصادمملکت را با قیمت گذاری دستوری نابودکردند.»

«‏سلام به پیش بینی پذیر ترین اقتصاد دنیا. ساده ترین پیش بینی: قدرت مافیا و پوپولیست، خیلی قوی‌تر از سهامداران است.»

اما سومین خبر مربوط به اظهارات یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

طبق گزارش نوداقتصادی، آقامحمدی گفته است: دولت مجبور است اوراق بفروشد هرچند منجر به سقوط بورس شود. مهم این است که دولت برای جبران کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض نکند که این کار را نمی‌کند. چون آثار تورمی زیادی دارد.

این اتفاقات درحالیست که ابراهیم رئیسی گفته بود باید آرامش در بورس حاکم شود. با این روند بعید است بازار سهام در هفته جدید روندی بی‌ثبات نداشته باشد.

۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 21883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha