بیش از ۲ میلیون نفر از طریق سامانه "سیگنال" احراز هویت غیرحضوری شدند

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه سامانه احراز هویت غیرحضوری سیگنال، سهمی ۹۰ درصدی در میان سامانه‌های احراز هویت غیرحضوری دارد، گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق سامانه سیگنال احراز هویت غیرحضوری شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، دکتر علی رسولی‌زاده گفت: سامانه احراز هویت غیرحضوری سیگنال، تجربه منحصر به فردی برای کاربران ایجاد کرد و بستری فراهم شد تا در دوران شیوع کرونا، مردم از طریق این سامانه بتوانند احراز هویت مربوط به بازار سرمایه را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

وی با بیان اینکه پس از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشور و اعلام موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی، نهادها و سازمان‌های مختلف به سمت احراز هویت غیرحضوری رفتند، اظهار کرد: سازمان بورس و شرکت سرمایه‌گذاری خط مقدم این موضوع بودند، ضمن آنکه مقامات کشور درخواست پیاده‌سازی سریع سامانه‌ای برای احراز هویت غیرحضوری داشتند که ما با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده توسط گروه هوش مصنوعی و گروه نرم‌افزاری در مدت زمان کوتاهی این سرویس را عملیاتی کردیم.

رسولی زاده خاطر نشان کرد: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارتباط لازم با نهادهای حاکمیتی برقرار شد و این سامانه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه احراز هویت غیرحضوری ۹۰ درصد هزینه‌های نهادها و مردم را کاهش می دهد، گفت: در سامانه سیگنال عکس افراد با عکس موجود در سامانه ثبت احوال تطبیق داده می‌شود. سپس فرد فیلمی از خود بارگذاری می‌کند که هوش مصنوعی با بررسی نوع حرکت عضلات صورت هنگام خواندن متن مشخص‌شده، زنده بودن فرد را تشخیص می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه همچنین در این سامانه قابلیتی برای افرادی که فارسی زبان نیستند و یا سواد خواندن و نوشتن ندارند، ایجاد شده تا این افراد بتوانند با انجام ژست‌های حرکتی خواسته‌شده توسط سامانه، احراز هویت شوند، ادامه داد: سیگنال با استفاده از تکنیک تحلیل بافت تصویر و جریان نوری تصویر، به ارزیابی دقیق اطلاعات دریافتی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این سامانه، سرویس‌های متنوع هوش مصنوعی در حوزه بینایی ماشین، پردازش تصویر، پردازش گفتار، پردازش ویدئو و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

این فعال حوزه فناوری اضافه کرد: علاوه بر احراز هویت، سیگنال، اطلاعات مربوط به حوزه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری را در اختیار مردم قرار می‌دهد و در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیون نفر کاربران این سامانه هستند و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با استفاده از آن احراز هویت شده‌اند.

رسولی‌زاده اظهار کرد: رسیدن به این حجم از احراز هویت نیازمند تأمین زیرساخت قوی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ مورد نیاز هوش مصنوعی بوده است که شرکت ما در طی این سال‌ها آن را فراهم آورده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت دانش بنیان طراح سامانه احراز هویت غیرحضوری سیگنال، وی یادآور شد: برنامه داریم در این سامانه بستری فراهم کنیم تا در حوزه خدمات مالی و بانکی نیز از این طریق روند احراز هویت غیرحضوری دنبال شود.

۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 2188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha