نماینده کرج:برای افزایش قیمت خودرو هزار و یک دلیل پیدا می‌کنند اما برای کاهش قیمت کاری نمی کنند!

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی، از وضعیت قیمت‌ها در بازاد خودرو انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان، گفت: برای افزایش قیمت خودرو هزار و یک دلیل پیدا می‌کنند اما برای کاهش قیمت هیچگونه اقدامی صورت نمی‌گیرد. برخی از بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو واقعی نیست. 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید نمی‌شوند و با قیمت ارز ارتباط دارند درحالی که ادعای تمام داخلی برخی از محصولات را داریم، ادامه داد: وابستگی به واردات و نرخ ارز برخی از قطعات خودروهای تولید داخل یکی از بهانه‌های خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات است. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بین عرضه و تقاضای خودروهای تولید داخل تناسب وجود ندارد و از سوی دیگر خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، عنوان کرد: خودرو باید از کالایی سرمایه‌ای به کالایی مصرفی تبدیل شود، در بسیاری از کشورهای دنیا به واسطه نرخ تورم پایین پس از چند سال مصرف، قیمت خودرو خریداری شده افت پیدا می‌کند و امکان فروش آن بالاتر از نرخ خرید وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه فروش قیمت خودرو پس از چندسال مصرف با قیمتی بالاتر از نرخ خرید به انگیزه‌ای برای سرمایه‌ای شدن آن تبدیل شده است، تصریح کرد: قیمت کارخانه و بازار برخی از محصولات خودروسازان داخلی اختلاف قیمت ۸۰درصدی دارند. 

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان به دلیل‌عدم صرفه اقتصادی تولید و مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالای محصولات ناراضی هستند و این نشان دهنده اشکال در سیستم است که باید آن را رفع کنیم، ادامه داد: اگر بتوانیم حلقه‌های تولید و عرضه را کنترل کنیم قیمت خودرو کنترل می‌شود اما تا کنون نتوانسته‌ایم در این زمینه موفق باشیم. 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید کنندگان به دلایل مختلف محصول تولیدی را به موقع در اختیار متقاضیان قرار نمی‌دهند و در پارکینگ‌ها دپو می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه نرخ خودرو کاهشی نیست و از سوی دیگر نظارتی بر روی قیمت‌ها نیز وجود ندارد

۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 21869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha