رشد ۸ هزار و ۸۴۸ واحدی شاخص کل بورس/ افزایش تقاضا با ۲ خبر اثرگذار + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۸۴۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۵۱۲ واحد رشد داشت. بازار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با قدرت نمایی خریداران در مدار مثبت آغاز بکار کرد که البته در دقایقی پس ازشروع معاملات شاهد عقب نشینی خریداران بودیم اما از میانه بازار با افزایش تقاضا در نمادهای بانکی اوضاع کلی معاملات بهبود یافت. در انتها، کلیت بازار با دو خبر آزادسازی قیمت خودرو و حذف نرخ ارز ۴۲۰۰  وضعیت بهتری را تجربه کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۹ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۸۴۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۵۱۲ واحد رشد داشت. بازار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با قدرت نمایی خریداران در مدار مثبت آغاز بکار کرد که البته در دقایقی پس ازشروع معاملات شاهد عقب نشینی خریداران بودیم اما از میانه بازار با افزایش تقاضا در نمادهای بانکی اوضاع کلی معاملات بهبود یافت. در انتها، کلیت بازار با دو خبر آزادسازی قیمت خودرو و حذف نرخ ارز ۴۲۰۰  وضعیت بهتری را تجربه کرد.

نبض مثبت در نفتی ها محسوس بود، شبندر با بیش از ۱۹۷ میلیون حجم معامله با ۱ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه داد و پرحجم ترین سهم گروه شد. نمادهای شنفت و شزنگ صف خرید های گروه بودند.گفتنی است نماد شتران به تحویل وکیوم باتوم به دستگاه‌های اجرایی متعهد شده است.

در غیاب خودرو و سایپا که جهت شفاف سازی افزایش نرخ محصولات متوقف شدند، بقیه خودرویی ها مثل خپارس و خزامیا با افزایش تقاضا معاملاتی سبزی را تجربه کردند و در سقف قیمت روز خود را تمام کردند. خگستر با صف خرید سنگین و ختوقا و خمهر از مثبتهای گروه قطعاتی و نمادهای خپویش و خفناور، خبنیان منفی های گروه قطعات بودند.

افزایش تقاضا در گروه بانکی کاملا مشهود بود به طوری که بزرگان گروه صادرات و تجارت با صف خرید روز خود را به اتمام رساندند . حتی با وجود بازگشایی بانک ملت و عرضه شدن صفهای این گروه ، مجددا تقاضا در این صنعت قوت گرفت .

گروه فلزات اساسی با گرایشات مثبت همراه بودند. پرحجم های گروه،فولاد، فملی وذوب در محدوده صفر به معاملات خود پایان دادند. فافزا تک نماد صف فروشی گروه شد.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود پایان داد.گروه های غذایی،قندی، دارویی با خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با افزایش تقاضا همراه بودند.در گروه محصولات شیمیایی و سیمانی شاهد معاملات مثبت بودیم.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وبملت پس از رفع تعلیق و انتشار اطلاعیه شفاف سازی با رشد ۵.۷ % مثبت در قیمت ۳۵۲ تومان اشاره کرد.

رشد ۸ هزار و ۸۴۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۸ هزار و ۸۴۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۵ هزار و ۵۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۷۹ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد وبملت، وامید، رمپنا، اخابر، کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، شبندر، وبملت، نوری، فسبزوار، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۷۴ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۴ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۴۶۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۱۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۸ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس، کگهر، صبا، سمگا، وهور بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس و آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فرابورس، فجهان، کرمان، مدیریت، آریا، سپیدار است.

انتهای پیام. /

۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 21843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha