چرا دروازه‌بان افسانه‌ای از تیم ملی خداحافظی کرد؟

پیمان حسینی می‌گوید همچنان می‌توانست در تیم ملی فوتبال ساحلی به کارش ادامه دهد اما شرایط باعث شد که تصمیم به خداحافظی بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، پیمان حسینی پس از پایان مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد تا به سالها افتخارآفرینی در تیم ملی ایران خاتمه بدهد.

این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ایران تنها یک گام تا تکرار قهرمانی اش فاصله داشت اما با شکست مقابل روسیه در بازی نهایی، کار را واگذار کرد.

نکته مهم اینکه خداحافظی او در حالی اتفاق افتاد که شاید بسیاری اعتقاد داشتند که حسینی می‌تواند همچنان به کار خود ادامه دهد و به نوعی این اتفاق برای گلر ۳۷ ساله تا حدی برای طرفدارانش عجیب هم به نظر می‌رسید.

پیمان حسینی در گفتگو با خبرنگار ما به برخی از سوالات پیرامون خود و آینده اش پرداخته است:

* از تورنمنت جام بین قاره‌ای شروع کنیم. ایران تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما بازی نهایی را باخت.
جام بین قاره ای یکی از بهترین تورنمنت هایی است که ما شرکت می‌کنیم. تورنمنت بسیار با کلاس و خوبی است و خدا را شکر همیشه هم نتایج خوبی گرفتیم و امسال هم با توجه به دو سال دوری تیم ملی فوتبال ساحلی از مسابقات به نظرم نتیجه دومی خوب بود در صورتی که می‌توانستیم قهرمان هم بشویم ولی فینال را از دست دادیم ولی با توجه به اتفاقاتی که afc باعث شد ما به جام جهانی نرفتیم و از بازی ها دور بودیم در مجموع از نظر من اتفاق خوبی بوده است.

* فکر می‌کنی چرا این بار نتوانستیم قهرمان این مسابقات شویم؟
متاسفانه بازی فینال را از دست دادیم اما ما دوم این کاپ شدیم و این خیلی با ارزش بوده و ما دو سال بخاطر کرونا دور از میادین و مسابقات بودیم و شاید دلیلش این بود که در شرایط مسابقه قرار نداشتیم و با شرایط باورنکردنی afc جام جهانی را از ما گرفت و همین باعث شد که ما دو سال از بازی ها دور باشیم و به نظرم نتیجه خیلی خوبی در این کاپ گرفتیم اما می‌توانستیم قهرمان شویم و دور از دسترس نبود و تیم ما شایستگی قهرمانی هم داشت.

* در پایان این بازی علاوه بر شکست تیم ملی، خداحافظی تو و عبدالله حسینی هم کام هواداران را تلخ کرد. چه شد که به این نتیجه رسیدی؟
من ۳۸ ساله هستم و دوست داشتم راه را برای جوان تر ها باز کنم و حس کردم که زمان مناسبی برای این کار است چون خدا را شکر به تمام خواسته هایم در این رشته رسیده‌ام اما اگر کادرفنی از من استفاده می‌کرد، مسلما باز هم توان بازی داشتم و حس کردم شاید نیازی به کمک من در چارچوب دروازه نباشد و بیشتر به همین دلیل خداحافظی کردم.

* همچنان در عرصه باشگاهی کار می‌کنی یا نه؟
برای آلانیا اسپور ترکیه بازی می‌کنم و باشگاه دومم هم دینامو مینسک بلاروس بوده و برای این دو باشگاه همچنان بازی می‌کنم. در سطح حرفه‌ ای و تاپ باشگاه های دنیا بازی خواهم کرد و بحث تیم مهم است و با توجه به استفاده نشدنم در چارچوب دروازه حس کردم شاید نیازی به حضور من در تیم ملی نیست.

* حمید بهزادپور دیگر دروازه‌بان تیم ملی هم موفق شد بهترین دروازه‌بان تورنمنت لقب بگیرد.
حمید هم عملکرد خوبی داشت و گلرهای جوان خوبی داریم. به نظرم با رفتن من فضا برای جوان تر باز می‌شود و مطمئن باشید تیم ملی فوتبال ساحلی همیشه تیم خوبی است و دل مردم کشورمان را شاد می‌کند.

* آیا حسرتی در فوتبال ساحلی داری؟
حسرتی ندارم و به هر چیزی که می‌خواستم در این رشته رسیده‌ام ولی فکر می‌کردم تا چند سال دیگر هم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم ولی شرایط اینطور شد و باعث شد که خداحافظی کنم.

* حالا که تصمیم به خداحافظی گرفته‌ای، دوست دارم به این سوال پاسخ بدهی که آیا حالا به نوعی از حضور در فوتبال ساحلی پشیمانی؟ یا بهتر بگویم فکر می‌کنی به فوتبال می‌رفتی برایت بهتر نبود؟
من ورزشم را با کاراته شروع کردم و به فوتبال رفتم. سال ۸۴ در لیگ برتر برای شموشک نوشهر بازی کردم و سال ۸۵-۸۶ لیگ یک بودم ولی مسیرم عوض شد و به فوتبال ساحلی آمدم و خیلی از این بابت خوشحالم چون واقعا لذت بخش است و گلری هستم که دوست دارم در شرایط سخت و موقعیت های خاص قرار بگیرم و در فوتبال ساحلی در هر بازی موقعیت‌ های خاصی روی دروازه هست و یک گلر می‌تواند خودش و توانایی‌اش را بیشتر نشان بدهد.

* نمیدانم توییتر را دنبال میکنی یا نه اما شوت‌های تو و گل‌هایت به این شکل خیلی مورد توجه قرار دارد؟
از نظر شوت و تمامی مسائل دروازه بانی تمرین داشتم و در ۱۱۳ بازی ملی که انجام دادم ۲۴ گل ملی زدم که روند خوبی بود.

* تو سه سال پیش به عنوان یکی از ۱۰ اسطوره فوتبال ساحلی شناخته شدی. این چقدر برایت مهم بود؟
خیلی اتفاق خوبی بود که در سال ۲۰۱۹ افتاد و جزو ده اسطوره تاریخ این رشته شدم و تنها دروازه بان از قول خودشان افسانه ای این رشته شده بودم و این اتفاق خیلی خوب و باارزش بود.

* آیا کار مربیگری در فوتبال ساحلی خواهی کرد؟
در مورد مربیگری هیچ فکری نکردم. مسئولین کمیته فوتبال ساحلی و مدیریت فوتبال ساحلی و آقای هاشم پور پیشنهادهایی برای مربیگری دروازه بان های تیم ملی داده‌اند ولی در حال حاضر هنوز به صورت جدی صحبتی درباره این موضوع نشده و تصمیمی گرفته نشده است.

* در پایان اگر صحبتی با طرفداران تیم ملی داری، بگو.
همیشه هواداران و رسانه ها به من لطف داشتند و از آنها  ممنونم. از خانواده ام، تمامی مربیانم و کسانی که برایم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم‌. من در ۱۲-۱۳ سالی که در تیم ملی بودم با عشق به مردم کشورم بازی کردم و همیشه با تمام وجودم بازی کردم و امیدوارم از من راضی باشند.

قابل ذکر است روز شنبه هفته جاری، فینال جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی بین تیم‌های ایران مدافع عنوان قهرمانی و روسیه برگزار شد که تیم ایران با نتیجه ۲ بر ۳ بازی را به روسیه واگذار کرد و نایب قهرمان رقابتها لقب گرفت. از ۱۰ دوره برگزاری جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی، ایران با ۸ بار حضور موفق شده است ۳ دوره قهرمان، ۲ دوره نایب قهرمان ۲ مقام سومی و یک مقام جهارمی کسب کند. تیم روسیه با ۱۰ بار حضور، ۴ قرهمانی، ۳ نایب قهرمانی، یک مقام سومی و ۲ مقام چهارمی دارد. همچنین تیم برزیل با ۶ بار حضور در رقابتها، ۳ عنوان قهرمانی، ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک سومی در کارنامه دارد.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 21769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha