احتمال جهش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در هفته آینده

نگرانی‌ها نسبت به افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی باعث شده تا سرمایه‌گذاران بیشتری به بازار ارز دیجیتال جذب شوند. کارشناسان معتقدند احساسات معامله‌گران در مجموع مثبت بوده و احتمال جهش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین دسک، بازار ارز دیجیتال هفته گذشته شاهد رکوردشکنی قیمت اتریوم و برخی از آلت کوین‌ها بود و حجم معاملات بیت کوین هم در این مدت به روند نزولی خود ادامه داد. قیمت بیت کوین در طول هفت روز گذشته کاهشی ۲ درصدی داشته و این در حالی است که اتریوم و سولانا در این مدت به ترتیب ۱.۵ و ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیل‌گر شرکت اف‌ایکس پرو (FxPro)، گفته است: معامله‌گران فعال بازار از یک ارز به‌سراغ ارز دیگر می‌روند و به‌دنبال استفاده از نوسانات کوچک هستند. اگر جریان [بازار] در حال تغییر باشد، این مانند نوعی بازی با حاصل‌جمع مثبت است؛ یعنی ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش باشد.

برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که بیت کوین در هفت روز آینده مانند آلت کوین‌ها رشد کند؛ اتفاقی که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به مقاومت ۶۴,۰۰۰ دلاری برساند.

ویل موریس (Will Morris)، از کارشناسان شرکت انگلیسی گلوبال بلاک (GlobalBlock)، می‌گوید: داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که نوعی همبستگی مثبت و البته با کمی تأخیر، میان بازارهای مالی سنتی و بازار ارز دیجیتال وجود دارد که می‌تواند به رشد قیمت‌ها در ماه نوامبر (آبان) کمک کند.

معامله‌گران ارز دیجیتال منتظر انتشار گزارش درآمدی سه‌ماهه سوم صرافی کوین بیس هستند که قرار است سه‌شنبه همین هفته منتشر شود. درآمد این صرافی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، به‌دلیل کاهش حجم معاملات، منفی گزارش شده بود. ارزش سهام این صرافی در ۳۰ روز گذشته ۴۰ درصد بیشتر شده و این در حالی است که قیمت بیت کوین و اتریوم در همین مدت به‌ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد رشد داشته است.

همبستگی بیت کوین با بازار سهام

همبستگی بین عملکرد بیت کوین و شاخص S&P500 در یک ماه گذشته هم افزایش یافته و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان تمایل زیادی به پذیرش ریسک دارند. از طرفی دیگر، تقاضا برای خرید اوراق خزانه‌داری (اوراق قرضه دولتی)، که به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن شناخته می‌شود، تحت‌تأثیر بیشترشدن نگرانی‌ها در رابطه با افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی کمتر شده است.

نموداری که در ادامه آمده است نشان می‌دهد که همبستگی بین بازار بیت کوین و اوراق خزانه‌داری بلندمدت در حال کاهش است. مشابه این اتفاق در سال ۲۰۱۹ هم رخ داده بود؛ زمانی که روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال تثبیت و سیاست‌های پولی دولت آمریکا مؤثر واقع شده بود. این اتفاق در نهایت به نفع ارزهای دیجیتال، سهام و دیگر دارایی‌هایی تمام شد که سرمایه‌گذاری در آنها به‌نوعی پرخطر ارزیابی می‌شود.

اکنون به‌نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران رفته‌رفته از دارایی‌های با بازدهی بلندمدت فاصله می‌گیرند، چراکه این شکل از دارایی‌ها نسبت به کاهش سرعت رشد اقتصادی و به‌دنبال آن افزایش نرخ بهره، حساس‌تر هستند. در چنین شرایطی همبستگی میان بیت کوین، سهام و اوراق خزانه‌داری بلندمدت، با کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، در دوره‌های بحرانی مانند همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰، همبستگی میان عملکرد بیت کوین و شاخص S&P500 می‌تواند رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

وضعیت بازار: احتمال جهش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در هفته آینده

شاخص همبستگی بیت کوین با S&P500 و اوراق خزانه‌داری

نرخ تأمین سرمایه مثبت و احساسات صعودی معامله‌گران

متوسط نرخ تأمین سرمایه بیت کوین، یا همان هزینه نگهداری موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خرید) در بازار قراردادهای آتی دائمی، در هفت روز گذشته تا حدودی مثبت بوده که نشان‌دهنده احساسات صعودی معامله‌گران است.

آرکان ریسرچ (Arcane Research) در گزارش اخیر خود نوشته است: باقی‌ماندن نرخ تأمین سرمایه در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که تقاضا در بازار برای موقعیت‌های معاملاتی لانگ زیاد است، اما حجم نسبتاً کم موقعیت‌های لانگ لیکوییدشده به این معنی است که معامله‌گران در مقایسه با بازار صعودی بهار [سال جاری] نسبت به استفاده از اهرم‌های معاملاتی بی‌پروایی کمتری دارند.

کارشناسان آرکان ریسرچ گفته‌اند نزولی‌شدن بازار ارز دیجیتال می‌تواند با خطر افزایش نوسانات همراه باشد.

وضعیت بازار: احتمال جهش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در هفته آینده

تغییران نرخ تأمین سرمایه در ۲ ماه گذشته

سقوط سهام آرگو بلاک چین و سرمایه‌گذاری سولانا در بازی‌های بلاک چینی

روز جمعه و پس از آنکه آرگو بلاک چین (Argo Blockchain) اعلام کرد برخی از کارمندانش ناخواسته بخشی از اطلاعات محرمانه این شرکت را فاش کرده‌اند، ارزش سهام این مؤسسه فعال در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال ۵ درصد سقوط کرد. موارد فاش‌شده شامل اطلاعاتی در رابطه با افزایش احتمالی هش ریت یا توان پردازشی این شرکت و برآورد هزینه احداث یک مجموعه جدید در ایالت تگزاس بوده است. آرگو بلاک چین در ماه سپتامبر (شهریور) سهام سپرده‌گذاری‌شده خود را در بازار بورس نزدک (Nasdaq) عرضه کرد و از آن زمان تاکنون ارزش سهام این شرکت حدود ۳ درصد رشد داشته است.

صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX)، شرکت نرم‌افزاری لایت اسپید (Lightspeed) و سولانا ونچرز (Solana Ventures)، قرار است ۱۰۰ میلیون دلار در یک پروژه مربوط به توسعه نسل سوم وب برای بازی‌های ویدئویی سرمایه‌گذاری کنند. این بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری قرار است در توسعه پروژه‌های جدید، کمک به همکاری سولانا با بازی‌های فعلی، ساخت سیستم اقتصادی بازی‌ها حول محور توکن‌های غیرمثلی (NFT) و پرداخت‌های کیف پول سولانا هزینه شود. سولانا، اف‌تی‌ایکس و لایت اسپید اولین سرمایه‌گذاری خود را با اختصاص بودجه‌ای ۲۱ میلیون دلاری به مرحله تأمین سرمایه استودیو بازی‌سازی فار اِوِی (Faraway) پشت سر گذاشته‌اند.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21751
منبع: ارز دیجیتال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha