با ناترازی در بودجه، قدرت خرید مردم پایین آمده است

اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌ دقیقی طراحی کند که منابع و مصارف با هم، تراز داشته باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور قدم بر می‌دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ یک کارشناس پولی و بانکی با بیان اینکه نبود تراز مثبت در سطح بودجه، بانک مرکزی، منابع، مصارف و سرمایه‌گذاری در هر کشوری باعث ایجاد مشکلات بسیار می‌شود، گفت: نداشتن تراز مثبت در اقتصاد، کشور را دچار روزمرگی کرده و پیش بینی‌پذیر بودن اقتصاد را دشوار خواهد کرد.

سید بهاء الدین حسینی هاشمی افزود: متاسفانه منابع پولی کشور هم دچار روز مرگی شده و دلیل اصلی آن به نبود تراز مثبت بر می‌گردد .

وی ادامه داد: کارکرد بودجه دولت، تخصیص منابع، توزیع ثروت و درآمد و تثبیت اقتصاد کشور است اما با ناترازی در بودجه، قدرت خرید مردم پایین آمده و اقتصاد کشور دچار رکود می‌شود.

این فعال اقتصادی مطرح کرد: اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتواند برنامه‌ریزی دقیقی برای کشور طراحی کند که منابع و مصارف با هم تراز باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم می‌توانند برنامه ریزی‌های خود را بر مبنای بودجه کل دولت درست انجام داده و رشد و توسعه را برای اقتصاد کشور رقم خواهند زد.

دولت اگر نتواند هزینه و درآمد خود را پیش بینی و تأمین کند با مسائلی مواجه می شود که به کل اقتصاد کشور سرایت خواهد کرد.

این کارشناس پولی و بانکی درباره قیمت گذاری دستوری عنوان کرد: در هیچ جای دنیا قیمت‌ها دستور پذیر نیست بلکه تابع عرضه و تقاضا و مدیریت بازار است.

وی اظهار کرد: سیاست‌های دستوری باعث رشد بازار و رقابت پذیری شرکت‌ها نشده و منجر به تشکیل بازار سیاه و قاچاق متداول در کشور، بزرگنمایی در واردات و کوچک نمایی در صادرات می‌شود.

۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 21717

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha