صید یک طلا و سه برنز در کشتی آزاد امیدهای جهان

امیر علی آذرپیرا در بین ۵ وزن اول کشتی آزاد مسابقات جهانی صربستان تنها کشتی‌گیری بود که به فینال مسابقات رسید و موفق به کسب مدال خوشرنگ طلا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امیدهای ایران اگرچه امشب دو شکست عجیب در در ۵ وزن دوم و پای فینال در اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم را تجربه کردند، در عین حال دو فینالیست در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم حاصل مبارزات امشب کشتی‌گیران امید در این رقابتها بود. 

اما امیر علی آذرپیرا تنها امید کسب مدال طلا برای ایران در ۵ وزن اول کشتی آزاد، دیروز ابتدا ۵ بر ۳ واسیل پولیوچنکا از بلاروس را شکست داد، سپس زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه مشابه ۵ بر ۳ برد. وی در نیمه نهایی برابر جاناتان لئونارد آیلو از آمریکا ۹ بر صفر برنده شد و به فینال رسید و امشب برابر رادولیفتر از کشور مولداوی مسابقه فینال را برگزار کرد که در پایان با نتیجه ۷ بر ۳ کشتی گیر مولداوی دارنده مدال نقره امیدهای اروپا غلبه کرد و به مقام قهرمانی رسید.

امیر علی آذرپیرا پدیده تازه کشتی آزاد کشورمان در حالی به مدال طلا دست یافت که احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷، علی اکبر فضلی در ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال برنز قناعت کردند.

‌در سال ۲۰۲۱ ایران در مسابقات جهانی جوانان کشتی آزاد با قدرت به عنوان قهرمانی رسید و در مسابقات بزرگسالان کشتی آزاد هم علیرغم شایستگی بسیار و کسب مرغوبترین مدال‌ها با اختلاف امتیاز اندک به عنوان سوم مسابقات رسید، امیدواریم در مسابقات جهانی امیدهای جهان هم بتواند مقام قابل توجه و شایسته ای به دست آورد.

‌رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- علی عباس رضازاده (آذربایجان) ۲- بکبولات میرزانظر اولو (قرقیزستان) ۳- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و مانوئل خندزرتسیان (ارمنستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- گئورگیوس پیلیدیس (یونان) ۲- ابراگیم عبدالرحمن اف (روسیه) ۳- زیرادین بایراموف (آذربایجان) و جاویت آجار (ترکیه) ... ۱۱- سید حسن عبادی (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱-  ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) ۲- وازگن توانیان (ارمنستان) ۳- علی اکبر فضلی (ایران) و نیکولای گراحمز (مولداوی)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ماگومد ماگومایف (روسیه) ۲- رمضان ساری (ترکیه) ۳- علی سوادکوهی (ایران) و آرمان آواگیان (ارمنستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۲- رادو لیتفر (مولداوی)  ۳- جاناتان آیلو (آمریکا) و دانیلو استاسیوک (اوکراین)

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران در رده بندی تیمی با ۷۰ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های آذربایجان و ارمنستان با ۶۰ و روسیه با ۵۵ امتیاز در جایگاه های بعدی قرار دارند.
در رقابت های رده بندی و فینال پنج وزن دوم نیز که یکشنبه شب برگزار می شود، محمدصادق فیروزپور و سجاد غلامی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم در دیدار فینال و امیرحسین فیروزپور و سید مهدی هاشمی در اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم در دیدار رده بندی به میدان می‌روند.

برنامه کامل مسابقات کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان، صربستان ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان صربستان ۲۰۲۱

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 21703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha