سبزپوشی بازار سهام در نخستین روز از هفته جاری / رشد ۴۲ هزار واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

شاخص کل بورس امروز ‌با ۴۲ هزار و ۲۲۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحد رشد داشت. بازار در نخستین روز از هفته جاری با گرایش مثبت و استقبال یکدست خریدارن با قدرت شروع به کار کرد کلا شاهد قدرت نمایی خریداران در کلیت بازار به ویژه بزرگان بودیم.در انتها بازار با رشد ۴۲ هزار واحدی شاخص کل ، ورود پول حقیقی ها و افزایش ارزش معاملات خرد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌شنبه ( ۱۵ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴۲ هزار و ۲۲۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحد رشد داشت.بازار در نخستین روز از هفته جاری با گرایش مثبت و استقبال یکدست خریدارن با قدرت شروع به کار کرد کلا شاهد قدرت نمایی خریداران در کلیت بازار به ویژه بزرگان بودیم.در انتها بازار با رشد ۴۲ هزار واحدی شاخص کل ، ورود پول حقیقی ها و افزایش ارزش معاملات خرد به کار خود پایان داد.گروه فرآورده های نفتی یکپارچه مثبت دادوستد شدند نمادهای شبندر، شپنا و شتران با ۴ درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند. شاوان تک نماد صف خرید پالایشی ها بود.گروه خودرو و قطعات با گرایشات مثبت همراه بودند.

غول های خودرویی، خودرو،سایپا و خبهمن در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند.خفناور،خنصیر،خبنیان منفی های گروه قطعه ساز بودند.در غیاب دی و وبملت، نبض مثبت در گروه بانکی محسوس بود.بزرگان گروه ، صادرات و تجارت با صف خرید بسته شدند. وگردش تنها نماد پرعرضه و پرحجم گروه لقب گرفت.گروه فلزات اساسی همسو با کلیت بازار با افزایش تقاضا همراه بودند. فولاد با ۳ درصد مثبت پرحجم ترین سهم گروه شد.نمادهای فنفت،فروس و فافق با فشار عرضه همراه بودند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش روز خود را به اتمام رساند.گروه محصولات شیمیایی با افزایش تقاضا همراه بودند.گروه دارویی،سیمانی و غذایی با معاملات مثبت همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شستا با جهش ۱۰ درصدی در قیمت ۱.۲۷۸ تومان و تاثیر بر شاخص به اندازه ۳۴۰۰ واحد اشاره کرد.

رشد ۴۲ هزار و ۲۲۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۴۲ هزار و ۲۲۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۲۳ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد شستا، فولاد، فارس، کچاد، فملی، کگل، پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فملی، فسبزوار، شپنا، کیمیاتک، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۵۰۷ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۰۷ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۳۶۰  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۲۶ میلیون معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، کگهر، زاگرس، هرمز، صبا، شگویا، ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ذوب، غگیلا، توسن، آریا، مدیریت، فجهان، فرابورس است.

انتهای پیام./

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 21675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha