آینده صنعت هواپیمایی جهان وخیم‌تر از پیش‌بینی‌هاست

مدیر اجرایی ایرباس اعلام کرد به دلیل شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در جهان چشم‌انداز صنعت هواپیمایی جهان دوباره تیره‌وتار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، میشل اسکوئلهورن، مدیر اجرایی شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه، اعلام کرد به خاطر بدتر شدن روند شیوع ویروس کرونا در جهان دوباره شاهد تاریک‌تر شدن چشم‌انداز پیش روی صنعت هوانوردی در جهان هستیم.

به خاطر آنکه مسافرت‌های هوایی در جهان همچنان با کاهش تقاضا ناشی از اعمال محدودیت در مسافرت‌های هوایی در جهان روبرو هستند شرکت‌های هواپیمایی با سرعت بسیار کمی اقدام به تحویل گرفتن هواپیماهایی که پیش‌تر سفارش داده بودند از شرکت‌های هواپیماسازی می‌کنند.

ایرباس اعلام کرده که مجبور است ۱۵ هزار نفر از کارمندانش در سراسر جهان را اخراج کند.

از آنجا که بسیاری از کارخانه‌های زیرمجموعه شرکت ایرباس حتی پیش از بحران شیوع ویروس کرونا با مشکل پایین بودن بهره‌وری و عملکرد روبرو بوده‌اند، اتحادیه‌های کارگری نگران آن هستند که هیئت‌مدیره ایرباس تصمیم بگیرد که برخی از این کارخانه‌ها را به طور کامل تعطیل کنند.

گوئیلائوم فائوری،‌ مدیرعامل ایرباس، ماه گذشته اعلام کرده بود که این شرکت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بدون اخراج کارمندانش تا آنجا که می‌توانند هزینه‌های خود را پایین بیاورد اما هیچ تضمینی برای این مسئله نیست.

فائوری در ماه سپتامبر طی نامه‌ای به کارمندانش هشدار داد که ایرباس ممکن است به این دلیل که صنعت هواپیمایی جهان نتوانسته آن‌گونه که انتظار می‌رفت فعالیت‌های خود را بهبود بخشد، به تعدیل اجباری نیرو روی بیاورد.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 2165
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha